קטגוריות
Uncategorized אמזון אפל דיגיטל השראה וואלמרט חווית לקוח מודלים עסקיים עבודה 3.0 עתיד פינטק צרכנות קמעונאות

החיים בעידן המחובר


תודה שהשתתפתן/ם בהרצאה שלי. שמחתי מאוד להתארח ולשתף בקייסים, מגמות ובמהלכים שקורים סביבנו, בהשפעת ובזכות טכנולוגיות דיגיטליות.

ריכזתי עבורכן/ם כמה תכנים, כבונוס ממני 🙂 בסוף העמוד אפשר להירשם לקבלת תכנים נוספים ממני.

רקע:

בעידן המחובר נרטיב הזהות השתנה לחלוטין: זה כבר לא משנה מה הייתם ומאיפה באתם, אלא לאן אתם הולכים וכיצד תתפתחו. במציאות שכזו, סקרנות ללא גבולות היא מפתח להסתכלות ולצעידה קדימה.

אני מאמין שבדיוק כפי שהעולם משתנה כל הזמן, כך גם אנחנו, הארגונים והמותגים שלנו חייבים כתפיסה לסרב לעמוד במקום ולשאוף לזוז קדימה.

העולם המחובר: קמעונאות וצרכנות

אסטרטגיית הקמעונאות הפיזית של אמזון
אסטרטגיית הקמעונאות הפיזית של אמזון מרתקת אותי מאוד. אתמול היא הודיעה שהיא סוגרת את 68 החנויות הפיזיות שלה, הכוללות את חנויות הספרים וחנויות ה- "4 כוכבים". אמזון עברה תהפוכות רבות לאורך השנים, בתהליך דינאמי מרתק בעיני. הנה מה שאפשר ללמוד >



ענף האופנה כמוביל חדשנות

החל מעצם הגדרתה כתחום שקובע טרנדים, הלכה למעשה (ייצור, שימוש בחומרי גלם, עסקים, פוליטיקה), דרך האימוץ של טכנולוגיות ייצור (מכונות תפירה), ועד לאימוץ ראשוני ונרחב של תחום האיקומרס. ז"א שמדובר בתחום שבהגדרה הוא תמיד מסתכל קדימה אל העתיד.

בנוסף, שוק האופנה נחשב לאחד הגדולים בעולם (הוא מוערך בכ-3 טריליון דולר), ולכן קל להבין מדוע תחום הטכנולוגיה בשירות האופנה מקבל המון תשומת לב, השקעות וכמובן יוזמות מרתקות בשלל קטגוריות המשנה. 

חלק א', ופה ההמשך עם חלק ב'


שילוב רובד דיגיטלי בקמעונאות הפיזית: נייקי

מותגי על וקמעונאים גדולים מחפשים, שלא לומר מתנסים כרגע, בעיצוב חוויות קניה חדשות ברצפת המכירה הפיזית, תוך שילוב טכנולוגיות דיגיטליות חדשות. קחו למשל את נייק, שמוכיחה לאורך שנים את הרצון ואפילו התשוקה שלה להתנסויות חדשות בתחום הזה.

לפני מספר שנים ביקרתי בחנות ענקית של נייק בפריז, שם על פני מספר קומות הוצגו מתחמים שלמים שבכל אחד התנסות אחרת שמעודדת את הלקוחות להתנסות במוצרי החברה, תוך הדמיה של שימושים אפשריים: עמדת ריצה שכוללת מסכי ענק ב- 360 עם צילומי ווידאו אמיתיים של סביבה אורבנית, טבע וים, עמדת בעיטות לשער כדור-רגל אמיתי עם מכשיר שמודד עצמת הבעיטה, זויות ועוד….להמשך


רוצים לראות את העתיד? תסכלו מה קורה בסין!

תחום צומח ומרתק: מכירות דיגיטליות באמצעות שידור ווידאו:

מובילת התחום היא ללא ספק סין, עם תעשיית ענק של מכירות בלייב ווידאו. עם חיבור לאפליקציות על וגם לרשתות החברתיות המקומיות, בכל ערב "עולים לשידור" אלפי מוכרות ומוכרים שהופכים את הסמארטפון לאולפן שידור סטייל ערוץ הקניות. כמובן שיש שחקנים ששדרגו את השיטה וממש הקימו חברות הפקה, אבל הרעיון בבסיסו – זהה. רק כדי לסבר את האוזן, כל ערב מכירות שכזה יכול לגלגל עשרות ואפילו מאות מיליוני דולרים בהכנסות!
להרחבה

התייחסתי בהרצאה לעולם ה- Supper Apps, אותן פלטפורמות מובייל שקיימות בעיקר בסין ובדרום מזרח אסיה, המרכזות את כל הצרכים היום יומיים בתוך אפליקציית על אחת. מדהים לראות איזה עושר של ערך ואפשרויות מרוכזות במקום אחד.
לעוד בנושא >


הטבלה בענף הרכב לא משקרת….

העולם המחובר: פיננסים

כיצד ענקיות הטכנולוגיה משתלבות בתחום הפיננסי, ויותר חשוב: למה?

אמזון, פייסבוק, גוגל ואפל הן רק חלק מענקיות הטכנולוגיה שלא רק חושבות על, אלא כבר פועלות עמוק כספקי שירותים פיננסיים. עוד לפני הדחיפה האדירה שהקורונה העניקה לשירותי התשלום הדיגיטליים (מה שצד את תשומת ליבן של החברות, ללא ספק), רבות כבר הציעו שלל הצעות ערך פיננסיות, הן ללקוחות הפרטיים והן לעסקיים (ראו שקף מצורף).

גופים פיננסים גדולים ומסורתיים מתנסים בטכנולוגיות חדשות, בעיקר כניסוי:



העולם המחובר: שירותי בריאות דיגיטליים
תחומי הרפואה ושירותי הבריאות מרתקים אותי כבר שנים, זה לא סוד. מדובר בעולם עם פוטנציאל ענק, במיוחד בשנים האחרונות "הודות" לקורונה שמהווה קטליזטור ייחודי, ובמקביל, צמיחה אדירה בהשקעות בטכנולוגיות דיגיטליות שעוטפות את העולם הרחב הזה, ומציאות שלל פתרונות לאתגרים הרבים. להמשך קריאה >

המעבר הבין דורי: ערכים, ציפיות ונורמות שמעצבות מציאות

לואי CK מסביר מדוע הסמארטפונים הורסים את חיינו המודרניים. בכל צחוק יש טיפת אמת….

מה הם ערכי המותג שלך? דיברנו על כך שהצרכנים הצעירים במיוחד מצפים מהמותגים שלהם להביע בצורה גלויה ושקופה מה הם הערכים שמנחים אותם, ולנקוט עמדה. הנה דוגמה מדמהימה שמוכיחה את זה >

קצת השראה….

אני מאזין לאחרונה לאודיו-בוק מרתק שנקרא "Emotion By Design", אותו כתב (וגם מקריין) גרג הופמן, שפרש לאחרונה לאחר 27 שנים מתפקיד סופר מאתגר ומעניין של הובלת על מערך ניהול המותג הבינלאומי של נייק.

הופמן משתף בסיפור האישי שלו מתפקיד המתמחה לתקופת הקיץ, שם הכיר לראשונה את עולם הספורט דרך הזוית של עיצוב ושפת מותג, ועד הובלת צוותים בינלאומיים באחד מהמותגים המוכרים, הפופולאריים וגם המתקדמים ביותר בעולם, למעשה – מותג על. לכתבה המלאה >


במסגרת האהבה שלי גם לשתף ידע עם אחרים, אני מפרסם בכל בוקר בין הימים א'-ה' אני משתף ב"ביס" תוכן קצר עם מנויי הברודקאסט שלי בוואטסאפ ובטלגרם. ביס התוכן מתקשר לעולם המחובר ולהשפעה של טכנולוגיות דיגיטליות על חיינו, ומונגש בצורה קלילה וכייפית, כדי לפתוח את הבוקר עם חומר למחשבה ובתקווה, גם השראה.



רוצות/רוצים גם? אלו כל הדרכים להצטרף:

1. לרישום לניוזלטר השבועי שלי, לחצו כאן
2. להצטרפות לברודקאסט היומי בוואטסאפ
3. להצטרפות לברודקאסט היומי שלי בטלגרם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *