קטגוריות
אמזון דיגיטל מודלים עסקיים עתיד צרכנות קמעונאות

ערוץ הקניות 3.0: מכירות בלייב ווידאו

מובילת התחום היא ללא ספק סין, עם תעשיית ענק של מכירות בלייב ווידאו. עם חיבור לאפליקציות על וגם לרשתות החברתיות המקומיות, בכל ערב "עולים לשידור" אלפי מוכרות ומוכרים שהופכים את הסמארטפון לאולפן שידור סטייל ערוץ הקניות. כמובן שיש שחקנים ששדרגו את השיטה וממש הקימו חברות הפקה, אבל הרעיון בבסיסו – זהה. רק כדי לסבר את האוזן, כל ערב מכירות שכזה יכול לגלגל עשרות ואפילו מאות מיליוני דולרים בהכנסות! יום הרווקים הסיני כמו גם הבלק פרידיי/סייבר מאנדיי הופכים לפסטיבלים של ממש בשוק המכירות בלייב ווידאו, ואת השחקנים החזקים בתחום, לא רק למולטי מיליונרים אלא גם למגה סלבס בארצם…

השאלה המתבקשת: ומה קורה מעבר לים? בשוק המערבי? הו! שאלה טובה. בשנים האחרונות ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות נוטות "לקבל השראה" מהמתחרים הסיניים, תופעה שלא פוסחת גם על תחום המכירות בלייב. ווידאו. פייסבוק, אינסטגרם, גוגל ויו-טיוב וסנאפ הן רק חלק מהשחקנים המערביים שזיהו את המגמה, ופועלות כדי לייצר תשתית לנושא, מתוך כוונה למנף את הפופולראיות שלהן גם בתחום המכירות בווידאו. וכדאי להן: שוק המכירות בלייב וידאו בארה"ב מוערך בכ-25 מיליארד דולר עד סוף 2023.

אבל, הנה דוגמה לשחקן מערבי מסוג אחר: Whatnot, פלטפורמת מסחר מקוון בווידאו שהוקמה רק לפני שנים בודדות וכבר נחשבת לניוניקורן לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. אבל, המייסדים טוענים שעם כל הכבוד לפייסבוק גוגל והאחרות, מדובר באתגר איכותי ותוכני ולא פונקציה של גודל. המוכרות/ים החזקים ביותר ב-Whatnot מגיעים דווקא מתחומים של אספנות, "עשה זאת בעצמך" ועוד. פעילים אלו לומדים מאוד מהר ומאמצים שיטות מתקדמות לשיפור המכירה בווידאו. אגב, המודל העסקי מבוסס כרגע על 8% עמלת מכירה.

2 הסנטים שלי:

  1. מדובר בשוק עם פוטנציאל שמבוסס על הזנב הארוך, דווקא תתי התחומים והקטגוריות הם שמייצרים צמיחה בפלטפורמה
  2. עם כל הכבוד לענקיות הטכנולוגיה, לדעתי דווקא שחקנים כמו Whatnot הם שיובילו את התחום, ואז סביר שהשחקנים המובילים יקבלו הצעות רכישה מענקיות הטכנולוגיה. במילים אחרות, בשוק הזה, פייסבוק והאחרון הן ה"מסורתיות"….
  3. זו רק ההתחלה: Whatnot למשל, שואפת לייצר מודלים עסקיים ומקורות הכנסה שמבוססות על פרסום שדומה לזה של אמזון: חיפושים ממומנים ומקודמים, מתן אפשרות למותגים גדולים לארח אצלם בנכסים הדיגיטליים את שידורי המכירות, ואפילו שירותי מנוי של מוצרים שמגיעים עד הבית (מישהו אמר פריים?)

    לראיון עם מייסדי החברה >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *