קטגוריות
אמזון אפל דיגיטל השראה חווית לקוח מודלים עסקיים פינטק צרכנות קמעונאות

הארנק 3.0: האבולוציה של תפיסת הסופר אפליקציות

שוק הארנקים הדיגיטליים התפתח משמעותית במהלך העשור האחרון תוך שהוא משנה את האופן שבו צרכנים מנהלים את הכסף שלהם ועדיין נמצאים בשלב של התבזרות עסקית. יחד עם זאת, תחום הארנקים הדיגיטליים הפך לאחד מהסקטורים הצומחים ביותר בעולם: כיום הוא שווה כטריליון דולר וצפוי לצמוח לכ-7 טריליון $ עד 2027.

אבל למה זה חשוב?

שוק הארנקים הדיגיטליים משנה כאמור את האופן שבו מיליוני צרכנים ברחבי העולם מנהלים ומתנהלים עם הכסף שלהם. מניפה גוברת של חברות, מכלל הורטיקלים העסקיים שואפים להפוך ל"אפליקציית הבית הפיננסית" שלנו, תוך שילוב של: תשלומים, בנקאות, אשראי, השקעות וביטוחים ואפילו דאטה ושירותי בריאות – הכל יחד בכלי ידידותי אחד.

אז נכון שכיום זמינות מגוון אפליקציות כמו גם כלים דיגיטליים -פיננסיים שמתמקדים בהצערת ערך אחת וממוקדת, אבל אותה אספירציה לאגד יחד כמה שיותר מהשירותים הפיננסיים מסמל את הערך ופוטנציאל המשמעותי באמת: להיות ה- TO GO הפיננסי, עם מעורבות צרכנית יום יומית, השפעה ישירה על החיים של הצרכנים וכמובן, מרכז דאטה סופר משמעותי, כזה שיהפוך את השלם לשווה הרבה יותר מסך חלקיו.

למה עכשיו?

חדשנות בתחום הארנקים הדיגיטליים מונעת מתוך ציפיה ודרישה צרכנית לנוחות ופשטות בחייהם. כולנו מצפים ומחפשים כלים שיעשו לנו את החיים לפשוטים, נוחים ובעיקר מותאמים יותר לצרכינו האישיים והמשפחתיים. אבל אם תסתכלו על הארנק הפיזי הממוצע, תראו שהוא משמש בעיקר ל: מקום לכרטיסי אשראי, כרטיסי מועדון, כרטיסי קופת חולים, כסף מזומן, והדפסי קבלות. במילים אחרות הוא מתמקד כמעט ב- 99% בתשלומים ובאשראי.

את האתגר הזה פתרו כבר שירותי תשלום דיגיטליים כמו אפל וגוגל פיי, כמו גם אפליקציות תשלומים דיגיטליים מקומיים שזמינים במדינות רבות. לכן צריך להיות ברור שזה רחוק מלהיות מספיק, כי חסרים רבדים נוספים שהלקוחות צריכים: חיסכון, ניהול השקעות, בריאות, ביטוח ועוד, וכמובן המעטפת הפרסונלית הייחודית לכל לקוח, מה שארנק פיזי לעולם לא יכול להציע.

השלכות קדימה:

  1. סופר אפליקציות פיננסיות צפויות לשלוט באסטרטגיות של חברות רבות בעשור הקרוב: הן בקרב חברות פיננסיות מסורתיות, והן בקרב חברות פינטק ממוקדות יותר
  2. חברות הפינטק יזהו תחרות ואפילו איום משמעותי בעיקר מצד ענקיות הטכנולוגיה הגדולות: כגון אפל, אמזון וחברות נוספות שירחיבו את הצעת הערך שלהן ובכך יתחרו בשחקנים קטנים יותר. בדיוק היום קראתי כתבה על היתכנות להקמת ארנק דיגיטלי חדש של eBay, לא ברור בשלב הזה האם הארנק יתמוך בכסף "רגיל" או גם במטבעות וירטואליים, בכל מקרה, דוגמה מעולה שתומכת בטענה שלי.
  3. ההשראה מהמזרח: יהיה מאוד מעניין לראות אם וכאשר הסופר האפליקציות המערביות ינסו לשלב הצעות נוספות כגון משלוחים, תחבורה, רובד חברתי ועוד, בדומה ל"אחריות הבוגרות" שפועלות כבר שנים בסין ובדרום מזרח אסיה, שם הן נחשבות סופר אפליקציות אמיתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *