קטגוריות
דיגיטל השראה חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות

מוצרים שהופכים להרגלים

שמחתי מאוד לקבל הצעה מ- Section4 (החברה של סקוט גאלווי) להשתתף בסדנת און ליין נוספת, הפעם בנושא "הפסיכולוגיה של המעורבות הצרכנית", אותה מעביר ניר אייל. כבר מהשעור הראשון הבנתי מהר שאני עומד ליהנות מאוד גם מהקורס החדש.

אז הנושא הראשון שהקורס מדבר עליו הוא: מוצרים שהופכים להרגלים.

המוצרים המוצלחים ביותר בעולם משולבים עמוק בתוך חיי היום יום שלנו, עד לרמה כזו שקשה לנו לדמיין את החיים בלעדיהם. רגע שאותם המוצרים פוגשים אותנו שוב ושוב, מתפתח הרגל (פעולה שאנחנו מבצעים כמעט באוטומט). מ

תוך רשימת החברות בעלות השווי הגדול ביותר בעולם, רובן מייצרות מוצרים שהפכו להרגלים משמעותיים בחייהם של הלקוחות. כמובן שאנחנו מדברים בעיקר על חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם: אפל, מיקרוסופט, גוגל, אמזון ומטא. ב-2020, עשרת האפליקציות שהובילו את טבלת ההורדות היו כולן אפליקציות שמעצבות הרגלים עמוקים בחיי המשתמשים

אז נשאלת השאלה: איך הופכים מוצר להרגל?

כדי לענות על השאלה הזו אצטרך יותר מביס של תוכן בודד. אבל, בחרתי במאפיין אחד בסיסי שמגדיל את הפוטנציאל של מוצר להפוך להרגל, וזאת על בסיס ההנחה שהרגל הוא משהו שחייב לפגוש אותנו בתדירות גבוהה. אז איך אפשר להגדיל את כמות המפגשים שלנו עם מוצר/שירות? ומה עושים כשאותו המוצר הוא, מה לעשות, לא תדיר?

הקייס המדהים של Williams Sonoma, חברה אמריקאית שמוכרת מוצרים איכותיים לאפיה ולבישול. תסכימו איתי שקניה של סיר או כלי בישול רחוק מלהפוך להרגל…זה מצריך מחשבה, השוואה והשקעה של זמן. אז מה עשו ב- Williams Sonoma כדי להגביר נגיעות עם הלקוחות? התשובה היא השקעה מאסיבית בתוכן איכותי ומתחדש. החברה הפכה את ההשקעה שלה בהפקת תכנים ללא פחות מאסטרטגית! גם אם הלקוח לא שוקל לקנות כרגע סיר חדש, כשזה יקרה, דרך התוכן האיכותי הוא כן יחשוב על הסירים שלהם.

צירפתי צילומי מסך מתוך עמוד מוצר לדוגמה. שימו לב לשילוב החכם של:
א) מתכון של המנה המאוד מגרה שמוצגת בה. ז"א לא הציגו סתם צילום של המוצר, אלא גם את הפוטנציאל הצרכני שלו – מנה טעימה ומושקעת. ב) מזמינים את הגולשים לקחת חלק בעולם תוכן הסושיאל של המותג, ולשתף באינסטגרם בשימוש שלהם במוצר הספציפי.

בנוסף, החברה בכלל משווקת את המוצרים שלה דרך תוכן המתכונים, ולא על ידי הצגת המוצרים כמו שהם. מספיק להציץ באינסטגרם של המותג כדי לחשוב שמדובר בפרופיל של שף או גורו פודיס פופולרי. במילים אחרות, באתי בגלל הסיר, נשארתי בגלל המתכון….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *