מיותר לציין שמוצרים חדשים שהופכים לסיפורי הצלחה, נהנים מתהילה עסקית וצרכנית בינלאומית, בעיקר כשמדובר במוצרי טכנולוגיה. המניה עולה, המשקיעים מבסוטים, וההכנסות בהתאם. אבל: מה לגבי כל המוצרים שנכשלים? אין חברה, טכנולוגית או "מסורתית" שאין לה כשלונות. כל חברה ניסתה לפתח ולהשיק מוצרים שחשבו שהם יהיו סיפור הצלחה, שהם חדשניים אבל מכל מיני סיבות – פשוט […]
מודעות דרושים הן מקום מפגש חשוב ואפילו קריטי בין מועמדות/ים לבין ארגונים. בחלק מהמקרים מדובר במפגש הראשון, ואתם מכירים את הביטוי: "אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני"….ובכל זאת, איזה סוג של טעויות חוזרות על עצמן במקום המפגש החשוב הזה, ומה אפשר לשפר כדי להעלות את האפקטיביות שלהן? אומרים ששוק העבודה מוצף בתקופה הנוכחית ושעודף הביקוש לא […]
טקס פרסי האוסקר שהתקיימו השבוע ייצרו כותרות מאוד מעניינות (ולא, אין הכוונה לאינסידנט המדובר והמיותר): לראשונה בהיסטוריה, אפל טי.וי פלוס זכתה בפרס הסרט הטוב ביותר (CODA). מעבר לעובדה שמדובר באפל, מה שיותר מעניין זו העובדה שמדובר בזכיה של שחקנית טכנולוגית שפועלת ומשקיעה בתחום התוכן המשודר/סטרימינג ולא באולפן קולנועי "מסורתי". מן הסתם זכייה שכזו לא רק […]
בפוסט הקודם שיתפתי בחלק א' של מיפוי הסגמנטים העסקיים בתחום האופנה והשילוב של טכנולוגיות דיגיטליות בהן, והנה החלק ה-2: קודם כל, לשמחתי קיבלתי המון פידבקים מרבות ורבים מחברי הברודקאסט, בעיקר לגבי נושאים משלימים וסופר חשובים בהקשר של ניתוח ענף האופנה. אחד מהטרנדים המעניינים ביותר בתחום הוא היכולת לייצר ב- Fashion On Demand, מה שאומר שהמודל […]
החל מעצם הגדרתה כתחום שקובע טרנדים, הלכה למעשה (ייצור, שימוש בחומרי גלם, עסקים, פוליטיקה), דרך האימוץ של טכנולוגיות ייצור (מכונות תפירה), ועד לאימוץ ראשוני ונרחב של תחום האיקומרס. ז"א שמדובר בתחום שבהגדרה הוא תמיד מסתכל קדימה אל העתיד. בנוסף, שוק האופנה נחשב לאחד הגדולים בעולם (הוא מוערך בכ-3 טריליון דולר), ולכן קל להבין מדוע תחום […]
זוכרות/ים ששיתפתי על המהלך של אמזון לסגור את החנויות הפיזיות שלה, אלו שהציגו מוצרים באופן דומה לדירוג באתר? הנה הוכחה שעבורה תחום הקמעונאות הוא הרבה ניסוי וטעיה (למרות גודלה ומעמדה): אמזון עומדת לפתוח חנויות פיזיות שיתמקדו ב- אופנה! החנויות שיקראו Amazon Style, יציעו מגוון רחב של מוצרי אופנה עבור שנים וגברים, משלל מותגים בהתאמה לכל […]
שמחתי מאוד לקבל הצעה מ- Section4 (החברה של סקוט גאלווי) להשתתף בסדנת און ליין נוספת, הפעם בנושא "הפסיכולוגיה של המעורבות הצרכנית", אותה מעביר ניר אייל. כבר מהשעור הראשון הבנתי מהר שאני עומד ליהנות מאוד גם מהקורס החדש. אז הנושא הראשון שהקורס מדבר עליו הוא: מוצרים שהופכים להרגלים. המוצרים המוצלחים ביותר בעולם משולבים עמוק בתוך חיי […]
שוק הארנקים הדיגיטליים התפתח משמעותית במהלך העשור האחרון תוך שהוא משנה את האופן שבו צרכנים מנהלים את הכסף שלהם ועדיין נמצאים בשלב של התבזרות עסקית. יחד עם זאת, תחום הארנקים הדיגיטליים הפך לאחד מהסקטורים הצומחים ביותר בעולם: כיום הוא שווה כטריליון דולר וצפוי לצמוח לכ-7 טריליון $ עד 2027. אבל למה זה חשוב? שוק הארנקים […]
לאחרונה שיתפתי עם רשימת הברודקאסט שלי (עוד לא מנויים? שלחו לי הודעה להצטרפות) תוכן בנושא ההצלחה והבידול של שופיפיי. בעקבות התוכן, חבר בברודקאסט אתגר אותי ושאל: מה ההסבר לכך ששופיפיי הציגה דוחות כספיים טובים, החברה צומחת וצוברת עוד ועוד לקוחות, ובכל זאת שווי המניה של צונח. איך זה יכול להיות? אז פניתי לחבר רשת אחר, […]
אפשר להגיד הרבה דברים על ההשפעות התרבותיות של הרשתות החברתיות, לרוב הטענות לא הולכות למקומות החיוביים ובטח שלא הפרודוקטיביים. אבל, הנה ההוכחה שיש אור בקצה המנהרה, ומסתבר שאפילו "מלכת" הרשתות יכולה לתרום לשיח ולצריכה התרבותית. ההשפעה החיובית הזו התחילה לקבל ביטוי במיוחד ב-2020 כשספרים שאינם נחשבים חדשים זכו לרכישות רבות, בעיקר באון ליין, ז"א, לצד […]