בדומה לכל סוג של חלוציות, פריצת הדרך הראשונה מהווה סוג של המצאה, חדשנות הלכה למעשה. מדובר בדרך שאף אחד/ת לא צעד/ה בה בהצלחה לפני. הזמן והאתגרים היו רבים וארוכים וגם לא בטוח שבטווח הארוך יזכרו בהכרח מי באמת פרץ את הדרך, ואגב, האם במבחן המציאות זה באמת משנה? קחו למשל את המספרים הבאים: משך הזמן […]
אני רוצה להתייחס לנושא החלוציות המחשבתית, ולחבר אותו ל-2 הויז'ואלים המצורפים שלקוחים מהעבר ושמציגים חלוציות מחשבתית ויזמית, עם קו ישיר למודלים עסקיים שמלווים אותנו עד היום: התמונה הראשונה לקוחה הישר משנת 1911! שירותי משלוחים? אתגר המייל האחרון? מושגים אלו ואחרים ממש לא מאפיינים את השנים האחרונות עם ההתחזקות המסחר המקוון. באותה התקופה הרצון לחזק אוריינות […]
ענקית הטכנולוגיה והקמעונאות הסינית אליבאבא, שמייסדה ג'ק מא למעשה המציא את פסטיבל המכירות שמתקיים בכל שנה ב-11.11, דיווחה על היקף מכירות יומי של כ-84.5 מיליארד דולר. מדובר בעליה של כ-14% "בלבד" ביחס לשנה שעברה, עליה מכובדת לכל הדעות ונתון אסטרונומי בכל קנה מידה. אבל, חשוב להבין את הרקע: האטה מסוימת בצרכנות בסין ולאור זאת גם […]
מדובר כנראה בסוד השמור ביותר בעמק הסיליקון, כמה שמועות מתרוצצות סביבה, ידיעות על גיוס עובדים מיוחדים מחברות מתחרות, ספקולציות לגבי איך היא תיראה…המכונית של אפל: תהפוך למציאות או רק חלום של חובבי המותג ואתרי טכנולוגיה? החברה הזו, בנתה אתר שמציג בתלת מימד הדמיה של הרכב, תוך התבססות על מספר פטנטים רשמיים שאפל רשמה, כנראה, על […]
מה עולה לכם בראש כשאתם שומעים את שם הדור הצעיר הזה? כל כך הרבה סטריאוטיפים מנסים למסגרת את קבוצת המבוגרים הצעירים האלו, עד רמה שזה משבש את היכולת לזהות מי הם ומה מעניין אותם באמת. אומרים עליהם שהם מבזבזנים, חושבים בטווח הקצר ומתעלמים מהארוך, שהם נולדו לתוך המסכים ולכן הם מנהלים את רוב חייהם מחוברים […]
בשבוע שעבר שיתפתי במגמות מעניינות מתוך דו"ח טרנדים חדש שנקרא Future Forecast, של סוכנות חיזוי הטרנדים The Future Laboratory. בסיכום הנוכחי אמשיך לשתף בתובנות ודוגמאות מתוך הדו"ח, הפעם במיקוד ענף הקמעונאות. כולנו מודעים לאתגר חסר התקדים שתחום הקמעונאות ניצב בפניו בתקופת המשבר הנוכחי, אתגר שרק ימשיך ללוות את הענף, ללא קשר לגודל העסק. דווקא עסקים קטנים וזריזים הצליחו בקלות יחסית למצוא […]
בערך בגיל החטיבה, לאחד מחברי הילדות שלי היה בבית טלפון קווי (כמובן), שהיה מחובר ל-2 קווי בזק. הדבר אפשר לעשות משהו שמאוד שיעשע אותנו בזמנו: להתקשר בו זמנית לשני אנשים מהשכבה ולהתפקע מצחוק בזמן שהשניים היו פותחים בשיחה מבלי להבין שאף אחד מהם לא יזם את השיחה. אם היינו מצליחים לתזמן את זמן החיוג והרגע […]
לפני מספר שנים גיליתי פרויקט שמאוד הרשים אותי: סוכנות הדיגיטל האמריקאית Huge (למי שלא מכיר, כדאי כי הם עובדים עם שלל מותגים בינלאומיים מובילים והם סופר מעניינים בפני עצמם) הבינה שאם היא רוצה להציע שירותי ייעוץ לחברות קמעונאיות, אז היא חייבת לפתח יכולות משלה בתחום, במטרה להציע את השירות המקצועי והמבוסס ביותר ללקוחות שלה. אז איך סוכנות דיגיטל […]
נועם ברדין זכה בלא מעט כותרות בשבוע שעבר בזכות שיתוף דעתו על הארגון שממנו פרש לאחרונה, אלפא-בית (חברת האם של גוגל). ברדין כיהן כמנכ"ל Waze בשנים 2009-2021 והוביל אותה להצלחה ורכישה על ידי גוגל. לאחר הרכישה, נועם כיהן כסגן נשיא בגוגל בין השנים 2013 ועד פרישתו לפני מספר שבועות בלבד. כאמור, בפוסט אישי שפרסם לאחר העזיבה, הוא עונה […]
מחלוצים למתיישבים
זוכרים את הפאלם פיילוט? מחשב כף היד שהפך לסנסציה גם אבל לא רק בקרב אנשי עסקים. הרבה לפני הסמארטפונים, הטאבלטים והשעונים החכמים. זה היה גאדג'ט שהגדיר מסלול חדש ומרתק בעולם המחשבים הניידים, הם היו על הגל עם עתיד מזהיר בעולם הטכנולוגיה הצרכנית. בדיוק השבוע לפני 21 שנים שווי החברה נעמד בכ-53 מיליארד דולר. ואז הגיע אפל, והשאר […]