קטגוריות
דיגיטל מודלים עסקיים צרכנות

החלוצים שסוללים את הדרך לאחרים

בדומה לכל סוג של חלוציות, פריצת הדרך הראשונה מהווה סוג של המצאה, חדשנות הלכה למעשה. מדובר בדרך שאף אחד/ת לא צעד/ה בה בהצלחה לפני. הזמן והאתגרים היו רבים וארוכים וגם לא בטוח שבטווח הארוך יזכרו בהכרח מי באמת פרץ את הדרך, ואגב, האם במבחן המציאות זה באמת משנה?

קחו למשל את המספרים הבאים: משך הזמן שלקח לכל פלטפורמה להגיע ל-118 מיליון מנויים:

  1. נטפליקס: החלוצה באנלוגיה שלנו, ללא ספק פרצה מחסומים צרכניים, דפוסי חשיבה והתנהגות עם פלטפורמות צפיה בתשלום מגורם שאינו רשת תקשורת מסורתית וגדולה. לנטפליקס זה לקח 12 שנים וחודשיים.

  2. דיסני פלוס: המתחרה המרכזי של נטפליקס, נוצר על ידי מותג מדיה ובידור מאוד מסורתי אבל כזה שגם הבין את הצורך להדביק את הפער ולהישאר יותר מרק רלוונטי, אלא גם להוביל והכל על בסיס אוצר של תוכן שהוא ייצר לאורך השנים. לדיסני פלוס זה לקח שנה ו-10 חודשים בלבד. כמובן שההשוואה לא בהכרח הוגנת בכל הרבדים. לדיסני עשרות רבות של שנות ניסיון בתחום ההפקה והשיווק של תוכן וחוויות לקהל בכל רחבי העולם, והיא מחזיקה מראש בקטלוג תוכן ענקי שעל בסיסו קל יותר, יחסית, להרים אופרציה שתתחרה בנטפליקס, ובכל זאת כשמתייחסים למודל העסקי שיושב על תשתית טכנולוגית ואפילו המוכנות והבשלות הצרכנית לשלם עבור שירות שכזה, נטפליקס סללה עבורה את הדרך.

     
    ועכשיו השאלה המרכזית: בעוד כ-5 עד 10 שנים, תקופה שבמהלכה כל אחת מהן תשאף לצמוח ולנגוס בנתח שוק גדול יותר, האם זה ישנה מי היתה החלוצה? הרי האתגר האמיתי יהיה לייצר ערך מוסף משמעותי, כזה שיגרום לצרכנים לבחור באופציה אחת על פני השניה. הנה לכן.ם חומר למחשבה לקראת השבוע החדש ובכלל…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *