קטגוריות
דיגיטל השראה עתיד

בחזרה לעתיד

אני רוצה להתייחס לנושא החלוציות המחשבתית, ולחבר אותו ל-2 הויז'ואלים המצורפים שלקוחים מהעבר ושמציגים חלוציות מחשבתית ויזמית, עם קו ישיר למודלים עסקיים שמלווים אותנו עד היום:

התמונה הראשונה לקוחה הישר משנת 1911! שירותי משלוחים? אתגר המייל האחרון? מושגים אלו ואחרים ממש לא מאפיינים את השנים האחרונות עם ההתחזקות המסחר המקוון. באותה התקופה הרצון לחזק אוריינות וחינוך היו כל כך משמעותיים מצד אחד ומצד שני נגישים רק לבעלי יכולת, עד שהיוזמה הזו של ה-Bookmobile: ספריה ניידת שמגיעה עד הבית, בדגש על אזורים מרוחקים יותר הפכה ליותר ממודל עסקי, אלא לשליחות חברתית של ממש, בלי אפליקציה שאפשר להזמין דרכה ספרים…

1911 Bookmobile

הויז'ואל השני רץ בימים האחרונים מאוד חזק ברשת, ולא בכדי: הוא לקוח מ-1999, ואחרי שתקראו תזהו מייד שמדובר בחיזוי כמעט מדויק של עידן הסמארטפונים בכלל והאייפון בפרט, ההמצאה שלמעשה ייצרה ועיצבה את הקטגוריה (חלוציות במובן האבסולוטי שלה). רק שימו לב לעובדה שהחיזוי הזה פורסם 8 שנים לפני ההכרזה על האייפון הראשון. היום קל להלל את החיזוי הזה, אבל אז רבים בוודאי חשבו שהוא מטורף, הרי איך יכול להיות שכל כך הרבה פיצ'רים ישתלבו בתוך מכשיר אחד בגודל של קופסת קלפים….? איו סיכוי שזה יתפוס….

אגב, לגבי שילוב כ"כ הרבה טכנולוגיות בתוך מכשיר קטן כל כך, מה שיפה בחזון של אפל לגבי האייפון התמקד בגישה האסטרטגית: לא לבחון מה הטכנולוגיה מאפשרת ואז לעצב מוצר צרכני, אלא בדיוק הפוך: מיפוי נועז של כל מה שיכול לייצר ערך למשתמשים, ואז הינדוס ואפילו המצאת טכנולוגיות חדשות שיאפרו את היישום של החזון. סמנטיקה (וגם יישום מושלם) שעשו היסטוריה ושינו את העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *