קטגוריות
DATA NETFLIX Storytelling אסטרטגיה דיגיטל חווית לקוח צרכנות קמעונאות שיווק דיגיטלי

נייקי: אסטרטגיית המכירות הישירות, הדיגיטל והנאמנות

קראתי ראיון סופר מעניין עם דניאל הייף, VP Direct של נייקי העולמית. הוא משתף שם על האסטרטגיה שהובילה לצמיחה מטורפת במכירה הישירה ללקוחות, על המשקל שהדיגיטל מקבל במאמץ האדיר הזה ולמה למרות הרצון למכור ללקוחות חדשים, דווקא הלקוחות הקיימים והנאמנים הם ביצת הזהב האמיתית של המותג.

ריכזתי עבורכן.ם את הנקודות המרכזיות:

לנייקי יש יותר מ-8,000 חנויות ממותגות ברחבי העולם, כולל כמה חנויות קונספט בערים הגדולות. בנוסף היא מנהלת קשרים עסקיים עם יותר מ- 30,000 קמעונאים ונקודות מכירה ברחבי העולם שמהווים ערוץ הפצה משמעתי עבורה.

היא העלתה מאות של שעות של תוכן לנטפליקס, עם קורסים הדרכות ושעורי ספורט, יוגה ואימונים נוספים, מה שמעניק (עוד) ערוץ התממשקות ישיר עם הלקוחות.

היא מפעילה לא פחות מ-4 אפליקציות מובייל שונות (כל אחת פונה לקהל ולסוג ספורט אחר), והיא ייצרה נוכחות וירטואלית ברובלוקס שם היא מוכרת (בכסף מאוד אמיתי) מוצרים וירטואליים שלה (במה שנקרא Swoosh).

לגבי התחזקות ערוץ המכירה הישירה ללקוחות (D2C), נייקי רשמה עליה של יותר מ-14% ביחס ל-2022, עם הכנסות של 18.7 מיליארד דולר!

לגבי ערוץ ההפצה הדיגיטלי, לטענתו היא הלב של הצמיחה במכירות הישירות, ולטענתו הדיגיטל הוא אחד האמצעים ביצירת נפח פעילות רחב, כיאה למותג על בינלאומי כמו נייקי.

הייף צולל רמה נוספת ואומר שמעבר לחוויה המדהימה שנייקי מציעה באתרים ובאפליקציות שלה (שאגב מתורגמות ונגישות בעשרות מדינות ברחבי העולם כולל שיתופי פעולה עם מותגים וגופים מקומיים), ה״-לב״ של הצמיחה ממכירות דיגיטליות ישירות היא ללא ספק מועדון החברים שלה, ובמילים אחרות: הלקוחות הקיימים.

במועדון חברים יותר מ-160 מיליון מנויים, והוא טוען שאין יום/החלטה עסקית שעוברת שנייקי לא חושבת כיצד למנף את המועדון הזה לטובת היעדים העסקיים. הם מנהלים דאטה על כל חבר/ת מועדון עם פרופיל העדפות אישי, מה שעוזר לנייקי באופן דרמטי לקבל החלטות שיווקיות בעת השקת דגמי מוצרים חדשים (למי ולכמה זה יתאים? באיזו מדינה?) ומעל הכל, נייקי כל הזמן בודקת כיצד לייצר עבורם ערך מוסף, כזה שמבדל אותם בהשוואה למי שאינו חבר במועדון.

למאמר המקורי >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *