כמה תובנות: מדהים לראות שהבסיס לכל מה שאנחנו מכירים כיום בוויז כבר נמצא שם: המפות שהן הבסיס, דרך רובד המידע הנוסף בזמן אמת ואפילו מודל הפרסום מה שלא היה ניתן לדמיין אז – הרובד החברתי עם עדכונים בזמן אמת, הופך את וויז ושירותים מתחרים לאפקטיביים עוד יותר הצד הטכני: מדהים לראות את ההתקדמות ממארז מחשב […]
1. לחסל את המבחר: במקור, מקדונלדס התחילה את דרכה כמסעדת BBQ, שהציעה שלל סוגי מנות וביניהן המבורגרים, כריכים של בשר מפורק ותוספות. לאחר תקופה, האחים שהקימו את המסעדה התחילו לבדוק נתוני קבלות והזמנות של הלקוחות. הם זיהו שיש מנות ספציפיות שהן פופולריות הרבה יותר מתוך התפריט, בעוד מנות אחרות נשארות די מאחור ברמת הביקוש. התוצאה: הם […]
מגזין פורבס פרסם כתבת ענק על אספירציות הצמיחה וההתרחבות של ספוטיפיי, אחת מפלטפורמות האודיו סטרימינג הפופולרית בעולם (והמתחרה הישירה של אפל מיוזיק), והמנכ"ל והמייסד שלה: דניאל אק. ספוטיפיי מתכננת להתרחב הרבה מעבר ל"רק" מוסיקה, ושואפת להיות ה-מקום לכל סוג של אודיו וסאונד דיגיטלי. רק כדי לסבר את האוזן, לגבי תעשיית ה-"רק" מוסיקה: כשספוטיפיי הגיעה לשוק האמריקאי […]
חווית משתמש בבתי חולים
בשבוע שעבר ביקרתי קרובת משפחה בבית החולים. לצערי אני מכיר יחסית טוב את האזורים השונים במבנה, ובכל זאת, בניסיון להגיע למחלקה הספציפית נזכרתי שוב כמה חווית המשתמש במקום מהווה אתגר מתסכל. מערכת השלטים, החיצים, ההסברים ובעיקר הנגישות פשוט לא טובים, ויש לי חוש התמצאות די טוב במרחב…..דווקא במקום כזה, שבשונה מתחנת רכבת או קומפלקס אחר […]
הצמיד שמשגיח על מצבנו, הכדור החכם שעוזר לנו להירגע ומדיטציה בהתאמה אישית – עומר מילויצקי במדור חדש, והפעם: האפליקציות לחיזוק הנפש. הרשומה שלפניכן.ם שכתבתי, התפרסמה במוסף "שלומות" של גלובס, בעריכת ליאת תימור. נדמה לרגע שאנחנו כמעט אחרי, אבל אם יש דבר אחד לפחות שמשבר הקורונה לימד אותנו זו המשמעות של האיזון בחיינו: איזון מבחינת איכות […]
אני חוקר את תחום העולם המחובר כבר הרבה שנים, ואחת לתקופה, כמעט באופן קבוע, עולה איקאה – ענקית הריהוט והעיצוב לבית לכותרות עם עוד מהלך חדשני ומעניין. לרוב מדובר במהלכים שהם יותר ניסוי, אך לא הפעם. איקאה השיקה ליין של עשרות מוצרים שכולם מעוצבים ומיועדים ל- גיימרים. בשניה הראשונה החיבור נראה קצת מוזר. הרי מה […]
עולם השירותים הפיננסיים עובר תהפוכות רבות בשנים האחרונות, אחד מהם הוא התפתחות מרתקת שנקראת Embedded Finance. מה זה בעצם? עם ההתפתחות של תחום הפינטק (שילוב של פיננסים וטכנולוגיה) במטרה להנגיש ללקוחות שירותים ומוצרים פיננסיים בשפה פשוטה, שקופה, נגישה וידידותית יותר, השלב הבא לוקח את ערך הלקוח במרכז כמה צעדים קדימה, ולמעשה רוצה לייתר את הצורך […]
מחקר מקיף וחדש של חברת המחקר מקינזי ניתח לעומק את תחום הפרסונליזציה מול הלקוחות. כל כך הרבה נכתב ונאמר לגבי החשיבות ביצירת תקשורת פרסונלית בעידן בו אנו חיים, בעיקר על בסיס יכולות מתקדמות של ניתוח דאטה, ביג דאטה ובידול בעזרתו.האתגר האמיתי נמצא גם בהבנה של ארגונים לגבי מה המשמעות האמיתית של פרסונליזציה, וכמובן גם היישום בשטח. ממצאים […]
ישנן נקודות ספציפיות בזמן, אירועים שבאותו הרגע נראים כנקודתיים ולא משמעותיים, אבל הם עתידים לעשות היסטוריה. אתמול יצא לי ממש במקרה להיזכר בשניים כאלו. הראשון: אירוע השקת הכספומט הראשון של הבנק הבריטי"ברקליס". תחשבו שעד אותו הרגע, כל פעולות המשיכה נעשו מול פקידים/ות בנק ובפעם הראשונה בהיסטוריה, אפשר היה לעשות את זה אחרת, בכל שעה של […]
מנועי החיפוש החדשים
נדמה שרשימת החברות שמנסות לפתח אלטרנטיבה טובה יותר למנוע החיפוש של גוגל הולכת ומתארכת. אל מנועים מתחרים כמו: duckduckgo, neeva, brave מצטרפת שחקנית חדשה ומאוד מעניינת: you.com. החברה נוסדה ע"י בכיר בסיילספורס לשעבר, וכבר גייסה כ-20 מיליון דולר ממשקיעים במטרה להציג זווית אחרת פרסונלית יותר לאתגר החיפוש, שלא ממש השתנה מבחינת חווית הלקוח ב-20 השנים האחרונות. לגישתם, הבעיה עם גוגל […]