קטגוריות
דיגיטל מודלים עסקיים עתיד

ספוטיפיי מסמנת כמטרה: האזניים של העולם כולו

אימג': פורבס

מגזין פורבס פרסם כתבת ענק על אספירציות הצמיחה וההתרחבות של ספוטיפיי, אחת מפלטפורמות האודיו סטרימינג הפופולרית בעולם (והמתחרה הישירה של אפל מיוזיק), והמנכ"ל והמייסד שלה: דניאל אק. ספוטיפיי מתכננת להתרחב הרבה מעבר ל"רק" מוסיקה, ושואפת להיות ה-מקום לכל סוג של אודיו וסאונד דיגיטלי.

רק כדי לסבר את האוזן, לגבי תעשיית ה-"רק" מוסיקה: כשספוטיפיי הגיעה לשוק האמריקאי באופן רשמי ב- 2011 שוק האודיו סטרימינג גלגל כ-600 מיליון דולר, שהיוו כ- 4% מתעשיית הקלטות המוסיקה. ב- 2020, שוק האודיו סטרימינג נעמד בכ-13.4 מיליארד דולר, שמהווים כ-62% (!) משוק ההקלטות. בשנה שעברה בלבד, ספוטיפיי שילמה כ-5 מיליארד דולר לאולפנים ובעלי זכויות בתחום המוסיקה. בהתייחס למספרים המטורפים האלו, אפילו אק מודה שלעולם לא דמיין שקהילת ספוטיפיי תהפוך להיות כזו משמעותית בענף המוסיקה.

ומה הלאה?

דניאל אק שואף להפוך את ספוטיפיי למעמצת אודיו דיגיטלי בהיבט הרחב ביותר שאפשר לדמיין: בנוסף למוסיקה גם סטוריטלינג, שיחות בלייב, ספרי אודיו (שוק שאמזון היא שחקנית חזקה ואף רוכשת חברות כדי להגדיל את קטלוג הספרים האודיובילים שלה). אק אומר שכדי להשיג את המטרות האלו ספוטיפיי תהיה חייבת להנגיש ליוצרים כלים אפקטיביים כדי לייצר ולנהל את התכנים ואף ליצור קטגוריות חדשות לגמרי.

"מה שיו-טיוב, טיקטוק ואינסטגרם עשו לתעשיות הווידאו והויז'ואל, ספוטיפיי תעשה לענף האודיו הדיגיטילי. בין היתר האמירה הזו כבר קיבלה ביטוי באפליקציה, עם הוספת אפשרות חיפוש (Discovery) שדומה מאוד לכלי המקביל באינסטגרם. כמובן שאי אפשר לנהל אופרציה אדירה כזו ללא תשתית AI מתקדמת. אבל, ביטוי החזון השאפתני הזה בהקשר של AI לא חף מביקורת, שכן אם טכנולוגיות AI יספקו למשתמשים המלצות אישיות על בסיס תכנים שהם כבר אוהבים ומאזינים להם, סביר שהאלגוריתם פשוט יציע יותר מהתכנים שהם כבר מכירים ואוהבים, מה שיכול לצמצם אפשרות חשיפה לתכנים חדשים. 

מה שבטוח זה, שמוסיקה היתה ותמיד תהיה חלק אהוב ומהותי מהחיים שלנו. האתגר יהיה לרתום טכנולוגיות ומודלים חדשים ויצירתיים להנגיש לעולם מוסיקה כמו גם תוכן סאונד דיגיטלי, שההפקה שלהם הופכת פשוטה ונגישה יותר. מה שהמצלמות בסמארטפונים עשו לתחום הצילום (סטילס ווידאו), כלים חדשים יעשו לתחום ההפקת הסאונד הדיגיטלי.

https://cutt.ly/fYqtbMB

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *