קטגוריות
DATA דיגיטל וואלמרט חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים עתיד צרכנות קמעונאות רוצים שינוי? שיווק דיגיטלי

שינויים בהרגלי הצריכה

שימו לב לשינוי מגמה בהעדפות המחקר/החיפוש הצרכני לגבי מוצרים חדשים.

מחקר של emarketer בשילוב דאטה מחנויות האפליקציות מראה שבהשוואה ל-2022 חלה ירידה במקורות החיפוש השולטים עד כה (גוגל,פייסבוק ואמזון – שנחשבת למנוע חיפוש סופר משמעותי בחיפוש אחר מוצרים בעיקר בשוק האמריקאי), ובמקביל חלה עליה בשימוש באינסטגרם ובעיקר בטיקטוק לאותה המטרה. גוגל ואמזון עדיין חזקות, אך מעט פחות…

מקור: emarkerter

כאמור, שימו לב למובילות טבלת ההורדות בחנויות האפליקציות, בדגש על לא אחרת מאשר טיקטוק, ואם כבר מזכירים אותה (אפשר שלא?), לא בכדי אינסטגרם משקיעה מאמצים אדירים בחיזוק יכולות המכירה הישירה של מוצרים דרכה (בין אם מדובר במותגים ועסקים ועד מייקר׳ס ומשפיענים שיוכלו לשווק ישירות מוצרים מגוונים).

אינסטגרם מזהה את האיום המרכזי שניצב מולה: טיק טוק שופס, שמאפשרת כבר היום למכור ישירות מוצרים ב-3 תצורות שונות: ישירות מווידאו לייב, קניה מתוך ווידאו מכירתי וכמובן קניה מתוך קידום מוצרים של מותגים ועסקים.

TikTok shops

מדובר ב״מטריה״ כללית שנקראת ״סושיאל קומרס״, ולא בכדי היא מתחזקת: צרכנים מרגישים שהם מקבלים ערך מוסף וייחודי בקבלת המידע ואפילו בחווית השופינג דרך ערוצי הסושיאל. לא רק מידע סטטי על המוצרים, אלא חוות דעת של המגישים אותם, של הפרזנטציה, ההמלצה, הצגת היתרונות והחסרונות, השוואות ועוד.

ה-תובנה שצריך לקחת מכל זה: נראה שהמגמה, ובעיקר המאפיינים שלה רק תתחזק. כל מי שמוכר שירותים ומוצרים בעידן המחובר חייב/ת לבחון את שיטת המכירה הקיימת, בטח באון ליין, כדי להבין איך נכון להעצים את החוויה עבור הלקוחות כך שירתמו את מאפייני הסושיאל ויהפכו את העסק לסושיאלי יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *