קטגוריות
NETFLIX דיגיטל השראה מודלים עסקיים מטאוורס עתיד קמעונאות

האקסלרטור של דיסני ומה הוא אומר עליה

מקור: דיסני

העניין של דיסני בטכנולוגיות חדשות הוא לא דבר חדש, והמחזור של 2022 כולל כמה חברות מאוד מעניינות, כאלו שמעצבות את המסגרת הכללית ממנה אפשר להבין את החזון של החברה.

עיקר המיקוד הוא בחברות שפועלות בתחום ה-web3, כשהמטרה שלה היא לא רק לסייע לאותן חברות להתפתח, לצמוח ולהפוך לעסקים בפני עצמן, אלא גם לרתום את הטכנולוגיות וההון האנושי שלהן לטובת אסטרטגיות הצמיחה של דיסני עצמה.

אם חושבים לרגע על המורשת של דיסני, החל מהימים הראשונים שלה עם סרטי אנימציה שאוירו ידנית, ועד היום עם סרטני אנימציה המשלבים טכנולוגיות דיגיטליות שפעם היו נשמעים כמו מדע בדיוני, כולל כל מערך הפארקים, המוצרים הפיזיים, תכניות הטלויזיה, ועוד ועוד, קל להבין מדוע מושגים כמו: web3, מטאוורס, AR, VR  אוואטרים ועוד שאולי נשמעים שחוקים בענפים אחרים דווקא ״עושים שכל״ כשמדובר בדיסני. 

הרי בידור, פאן, תוכן, מוצרים (פיזיים ודיגיטליים) של שלל הדמויות, וכמובן סטורי טלינג, הם ה-DNA של החברה ולכן רק טבעי ואפילו מתבקש שתאגיד בידור כמו דיסני תתעניין ותשקיע ביזמים בתחומים הללו. מעבר לחברות שמפתחות טכנולוגיות של AR, VR ו- AI, מעניינות אותי במיוחד 2 חברות בפורטפוליות של דיסני:

  1. החברה הזו שמפתחת חנויות ופלטפורמות מסחר וירטואליות, החיבור לפעילות של דיסני ובניית יכולות חדשות לשווק ולמכור חוויות ומוצרים (דיגיטליים) הוא הזדמנות מטורפת.
  2. תחשבו לרגע על הסרטים של דיסני: מכוניות, מטוסים ועוד, ועכשיו תכירו את החברה הזו שלוקחת סימולטורים של מטוסים ורכבי מרוץ ובונה סביבות וירטואליות מתקדמות. דמיינו איזה חוויות ועולמות אפשר לייצור אם משלבים ביניהם: https://red6ar.com/

התובנות שלי:

  • דיסני היא דוגמה לחברה ולמותג שבהגדרה נמצאת כל הזמן בחשיבה על העתיד, וכרגע היא נמצאת בפתחו של עידן חדש ומעניין עם שלל הזדמנויות עסקיות ויצירתיות על בסיס טכנולוגי
  • שילוב של עולמות: הדוגמה של red6ar.com מדהימה בעיני: חברה שפועלת בתחום מסוים, אבל הטכנולוגיה שלה יכולה להתאים לתחום אחר לגמרי, ואולי אפילו להגיע להישגים עסקיים אחרים לחלוטין רק בגלל המעבר הזה
  • דיסני היא אולי ה-״פוסטר חברה״ למותג של סטורי טלינג ברמה הגבוהה ביותר, אבל היא בטח שלא היחידה. תחשבו רק על מלחמת הסטרימרינג, נטפליקס, אפל טי.וי, הולו (שהיא בבעלות דיסני ונחשבת לזרוע התוכן לבוגרים שלה) ואחרות, דרך אקס בוקס, סוני פלייסטיישן, פארקי שעשועים ועוד ועוד, כל אלו הם תחומים שדורשים התייחסות וחשיבה לגבי העתיד שלהן על בסיס ההזדמנויות הטכנולוגיות שעל הפרק. הולך להיות מאוד מעניין, זה בטוח. 

לאתר האקסלרטור של דיסני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *