קטגוריות
דיגיטל השראה חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות רוצים שינוי?

טיקטוק מעודדת קריאת ספרים?!

אפשר להגיד הרבה דברים על ההשפעות התרבותיות של הרשתות החברתיות, לרוב הטענות לא הולכות למקומות החיוביים ובטח שלא הפרודוקטיביים.

אבל, הנה ההוכחה שיש אור בקצה המנהרה, ומסתבר שאפילו "מלכת" הרשתות יכולה לתרום לשיח ולצריכה התרבותית. ההשפעה החיובית הזו התחילה לקבל ביטוי במיוחד ב-2020 כשספרים שאינם נחשבים חדשים זכו לרכישות רבות, בעיקר באון ליין, ז"א, לצד רכישות של כותרים חדשים. חלק מההמלצות מגיעות מסופרים שממליצים על יצירות חדשות וכך גם מייצרים חשיפה ומודעות ליצירות שלהם עצמם.


מספיק שתיכנסו לטיקטוק ותחפשו את התוצאות תחת ההאשטאג הזה, ותקבלו כמות עצומה של המלצות גולשים על ספרים, ישנים וחדשים כאחד, מה שמהווה מועדון קריאה ענקי, ולא פחות חשוב, קטליזטור משמעותי שתורם המון לתעשיית הספרים כולה. ב"פינה" של טיקטוק, תחת ההשטאג Booktok# פורחת קהילה שלמה של קוראות וקוראים, בעיקר בצד ההמלצות.

רק כדי לסבר את האוזן, תעשיית הספרים בארה"ב מכרה כ-825.5 מיליון ספרים מודפסים ב- 2021, עליה של כמעט 10% ביחס ל-2020, ובעיקר בקרב כותרים שמתאימים לקהל צעיר. לא הכל הודות להמלצות בטיקטוק אבל מסתבר שהרבה מהרכישות כן מגיעות משם.אהבתי במיוחד לגלות שגם באתרים של חלק מרשתות הספרים האמריקאיות, למשל זה של בארנס&נובל, יש קטגוריה ייעודית שמציגה ספרים מומלצים מטיקטוק!

או חנויות שמציגות עמדות של ספרים שהומלצו בטיקטוק, ז"א שיש סינרגיה מדהימה ומרתקת בין האון ליין, אולי זה שמזוהה הכי הרבה עם "דור הצעירים" לבין ענף שהיה אפשר לחשוב שהוא המרוחק ביותר מאותו קהל יעד, סינרגיה שמקבלת ביטוי הן באון ליין והן בעולם הפיזי.

לצפייה בתוצאות החיפוש בטיקטוק

לקטגוריית הספרים המומלצים בטיקטוק, באתר של בארנס&נובל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *