קטגוריות
דיגיטל מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות

החגיגה הרגועה (יחסית) של יום הרווקים הסיני

ענקית הטכנולוגיה והקמעונאות הסינית אליבאבא, שמייסדה ג'ק מא למעשה המציא את פסטיבל המכירות שמתקיים בכל שנה ב-11.11, דיווחה על היקף מכירות יומי של כ-84.5 מיליארד דולר. מדובר בעליה של כ-14% "בלבד" ביחס לשנה שעברה, עליה מכובדת לכל הדעות ונתון אסטרונומי בכל קנה מידה. אבל, חשוב להבין את הרקע: האטה מסוימת בצרכנות בסין ולאור זאת גם צמצום הפרסום והשיווק של הפסטיבל ע"י אליבאבא עצמה.

רק כדי לסבר את האוזן, אלו היקפי המכירות של אליבאבא בשנים הקודמות ביום הרווקים הסיני, 11.11

2021: $84.5 מיליארד דולר
2020: $74.1 מיליארד דולר
2019: $38.4 מיליארד דולר
2018: $30.8 מיליארד דולר
2017: $25.3 מיליארד דולר
2016: $17.7 מיליארד דולר
2015: $14.3 מיליארד דולר
2014: $9.3 מיליארד דולר
2013: $5.8 מיליארד דולר
2012: $3.1 מיליארד דולר
2011: $800 מיליון דולר
2010: $140 מיליון דולר
2009: $10 מיליון דולר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *