אמזון מפתחת רובוט דמוי-אדם שיבצע את החלק הכי "אנושי" בשירות שלה – מסירת חבילות ללקוחות. לפי דיווח באתר The Information, החברה מקימה בימים אלה מתקן אימונים חדש בסן פרנסיסקו בשם "Humanoid Park", הכולל מסלולי מכשולים פנימיים.

שם, רובוטים דו-רגליים יתרגלו מצבים שונים של מסירה – מקפיצה מרכב ועד הנחה מדויקת של חבילה בפתח הבית. במקביל, אמזון הקימה צוות חדש בשם Agentic AI, שמפתח מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית שיאפשרו לרובוטים להבין ולבצע פקודות בשפה טבעית – חלק ממאמץ רחב לשפר את יכולות הרובוטיקה של החברה ולייעל את שרשרת האספקה.
היעד של אמזון: רובוטים שיקפצו על וירדו מרכבי השינוע החשמליים של אמזון – בהם יותר מ-20,000 משאיות מסוג Rivian שכבר פועלות כיום – ויספקו חבילות במהירות וביעילות.
אבל השאלה הגדולה שנותרת באוויר: מה יקרה לעשרות אלפי שליחים אנושיים של אמזון? החברה לא ממהרת לענות, אך ייתכן שהתסריט הראשוני יכלול שיתוף פעולה – נהגים אנושיים ברכב, ורובוטים שיבצעו את המסירות עצמן. מודל דומה כבר נבחן בשיתוף פעולה בין חברת Veho לבין RIVR.
למה זה חשוב: מירוץ הרובוטים בעיצומו – עם שחקנים כמו טסלה, גוגל, אנבידיה ו-Agility Robotics – כולם מנסים לבנות כוח עבודה רובוטי שלא מתעייף. בקרוב, תחרות על משרות בתחום הלוגיסטיקה כבר לא תהיה רק בין בני אדם.
תחזית לעתיד: בהתחשב בכך שאמזון כבר מפעילה רובוטים במחסנים ומשקיעה רבות בסטארטאפ הרכב האוטונומי Zoox – ייתכן שבעתיד הלא רחוק מערך המשלוחים כולו יתנהל על ידי בינה מלאכותית ורובוטים בלבד.