שוק הפרסום הדיגיטלי באירופה חצה ב-2024 אבן דרך היסטורית, כשההוצאה הכוללת הגיעה לראשונה ליותר מ-100 מיליארד אירו. דו"ח AdEx Benchmark של IAB Europe מציג תמונה עדכנית של השוק – לא רק בגודל, אלא גם באבולוציה הדינמית של ערוצים, טכנולוגיות והתנהגויות מפרסמים.

מה עליית הריטייל מדיה, דרך צמיחה חדה בווידאו ובסושיאל ועד להתעוררות מחדש של פרסום פרוגרמטי – הנה עשר התובנות המרכזיות שכדאי להכיר.
השוק הדיגיטלי חוצה רף היסטורי
ההוצאה על פרסום דיגיטלי באירופה חצתה לראשונה את רף ה-100 מיליארד יורו והגיעה ל-€118.9 מיליארד ב-2024 – צמיחה של 16%, הגבוהה ביותר מאז 2011 (למעט שנת 2021).
הדיגיטל שולט בזירת הפרסום
פרסום דיגיטלי מהווה כעת 67.2% מכלל ההוצאה הפרסומית באירופה, והופך לערוץ המרכזי לעומת ערוצים מסורתיים.
הובלת הווידאו
קטגוריית הדיספליי צמחה ב-19.9%, כאשר הווידאו ממשיך להוביל עם צמיחה של 24.5%, בעיקר הודות ל-CTV, SVOD ו-BVOD.
עליית הריטייל מדיה
קטגוריית הריטייל מדיה צמחה ב-22.2% ומופיעה לראשונה כדו"ח נפרד, מה שמעיד על הפיכתה לערוץ מרכזי בפרסום.
הסושיאל תופס תאוצה
הפרסום ברשתות החברתיות צמח ב-23.9% ומהווה כיום את אחד ממנועי הצמיחה הבולטים ביותר.
קאמבק לפרוגרמטיק
פרסום פרוגרמטי רשם צמיחה מרשימה של 18.4%, לאחר תקופה של האטה יחסית בשנים קודמות.
רוב השווקים בצמיחה דו-ספרתית
מתוך 30 שווקים, 21 חוו צמיחה דו-ספרתית. השווקים שבלטו במיוחד: אוקראינה (27.2%), סרביה (24.8%) ופורטוגל.
בריטניה בראש
השוק הבריטי שמר על המקום הראשון עם כמעט €42 מיליארד בהוצאה פרסומית – בזכות מערכת אקולוגית דיגיטלית מתקדמת.
הרחבת המדגם הגיאוגרפי
הדו"ח כולל לראשונה גם את פורטוגל, מה שמספק מבט רחב יותר על ההשקעות הדיגיטליות ברחבי אירופה.
צפי לתנודתיות ב-2025
התחזיות מראות כי 2025 צפויה להיות שנת זהירות ואופטימיזציה, עם מעבר ממיקוד בתקציבים למיקוד בתוצאות ומדידה אפקטיבית.