קטגוריות
DATA אמזון דיגיטל מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות

אמזון משיקה את "Amazon Autos", ותמכור רכבים ישירות באתר

אמזון הבטיחה וכעת מקיימת, ומשיקה ב-48 ערים בארה"ב את Amazon Autos, שירות שיאפשר לרכוש רכבים און ליין ישירות מהסוכנות. השירות החדש מהווה למעשה הרחבה של תפיסת ה"חנות שיש בה הכל" של אמזון, תפיסה שמציעה דרך פשוטה, חלקה וקצרה יותר לרכוש רכב חדש און ליין.

אמזון משיקה את היוזמה החדשה שלה בשיתוף עם יונדאי ב-48 ערים בארצות הברית, כולל אטלנטה, בוסטון, שיקגו, לוס אנג'לס וניו יורק. ההשקה מתרחשת מעט יותר משנה לאחר שהענקית המסחר המקוון הכריזה על תוכניותיה להתחיל למכור רכבים באתר האינטרנט שלה במחצית השנייה של 2024. אמזון הודיעה כי תוסיף ערים נוספות ויצרניות רכב נוספות בשנת 2025.

שירות Amazon Autos יתפקד במובנים רבים כמו שאר המערכת האקולוגית הרחבה של אמזון בתחום המסחר האלקטרוני. קונים יוכלו לחפש רכבים זמינים מסוכנויות משתתפות לפי דגם, גרסה, צבע ותכונות. באופן בולט, לקוחות יוכלו גם להבטיח מימון ולחתום על מסמכים אלקטרוניים דרך האתר של Amazon Autos. לאחר השלמת התשלום, יוכלו הלקוחות לקבוע מועד לאיסוף הרכב מהסוכנות.

כאשר רכבים יימכרו באמזון, הסוכנות המקומית (לעת עתה רק סוכנויות יונדאי) תהיה המוכרת הרשמית. Amazon Autos תטפל גם בתהליכי טרייד-אין.

שוק מכירת הרכבים המקוונים כבר עמוס בתחרות. עם זאת, רוב החברות בתחום זה — רשימה הכוללת את AutoTrader, Carvana ו-Carmax — מתמקדות במכירת רכבים משומשים. לעומת זאת, לקוחות המשתמשים ב-Amazon Autos יוכלו לרכוש רק רכבים חדשים. החברה הודיעה כי בכוונתה להוסיף אפשרויות ליסינג ומימון מורחבות בשנה הבאה.

לאמזון יש את ההיקף שיצרניות רכב כמו יונדאי עשויות למצוא מושך. גם הצרכנים עשויים להימשך להבטחה של Amazon Autos לספק מחירים שקופים מסוכנויות מקומיות, ובכך לבטל את הצורך במו"מ. במילים אחרות, ללא התמקחות. המחיר שהלקוחות רואים בעת התשלום הוא המחיר שהם משלמים, כולל כל המיסים והעמלות, כך מסרה אמזון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?