קטגוריות
DATA דיגיטל מודלים עסקיים צרכנות קמעונאות

אמזון משיקה את Amazon Haul, מתחרה ישירה ב-Temu

אתר טקרנאץ' ערך סקר בקרב בני דור ה-Z (גילאי 18 – 24) בארה"ב, וגילה שהאפליקציה עם מספר ההורדות הגבוה ביותר ב-2024 נכון לעכשיו היא Temu, קמעונאית האופנה המהירה הסינית, עם 41.98 מיליון התקנות, שמדגימה עד כמה המותג צמצם את הפער מול המתחרה Shein.

אבל הנתון הזה לא משפיע רק על Shein, אלא גם על ענקית הקמעונאות אמזון שהכריזה ממש השבוע שהיא משיקה שירות מתחרה: Amazon Haul

אתר טקרנאץ' ערך סקר בקרב בני דור ה-Z (גילאי 18 – 24) בארה"ב, וגילה שהאפליקציה עם מספר ההורדות הגבוה ביותר ב-2024 נכון לעכשיו היא Temu, קמעונאית האופנה המהירה הסינית, עם 41.98 מיליון התקנות, שמדגימה עד כמה המותג צמצם את הפער מול המתחרה Shein.

אבל הנתון הזה לא משפיע רק על Shein, אלא גם על ענקית הקמעונאות אמזון שהכריזה ממש השבוע שהיא משיקה שירות מתחרה: Amazon Haul.

השירות החדש ימכור מוצרים שאינם ממותגים במחירים נמוכים ישירות מהמחסנים שלה בסין לצרכנים בארה"ב. המוצרים הם אותם מוצרים שמופיעים באמזון הרגילה, נמכרים על ידי אותם מוכרים בסין, אך במחיר זול משמעותית מכיוון שהם אינם משלמים מסי מכס או מאוחסנים בארה"ב, והמשלוח נמשך שבוע עד שבועיים במקום ביום או ביום למחרת. מדובר באותו מודל שרשרת אספקה שבו משתמשות חברות כמו Shein ו-Temu.

חנות ההנחות של אמזון היא תגובה למתחרים והודאה בכך שהמסחר האלקטרוני אינו חד-ממדי, ולא כל דבר חייב להיכלל במסגרת Prime ומשלוח ביום אחד. ישנם קונים רבים — ואף רבים מאוד, לאור הצמיחה המהירה של Shein ו-Temu — שמעדיפים מחיר נמוך על פני משלוח מהיר ונוחות. אמזון צודקת כשהיא מכירה בכך שזול מנצח מהירות עבור חלק ניכר מהלקוחות. עם זאת, היא אינה המתאימה ביותר לשירות זה, בהתחשב בעשורים וההשקעות של מיליארדים שהוקדשו לאופטימיזציה של משהו אחר לגמרי.

בעוד ש-Shein ו-Temu ממוקדות באופן בלעדי במוצרים זולים, זו רק משימה צדדית עבור אמזון. אמזון כבר מצליחה במשימתה המרכזית: "למעלה מ-40 מיליון לקוחות ברבעון האחרון קיבלו את ההזמנות שלהם עם משלוח חינם ביום ההזמנה עצמו, גידול של יותר מ-25% לעומת השנה הקודמת," אמר אנדרו ג'אסי, מנכ"ל אמזון.

המוצרים הזולים בחנות לא יופיעו בחיפוש רגיל — לקוחות יצטרכו לפתוח את חנות Haul באופן ייעודי. עם זאת, לאורך השנים, אמזון התקשתה לדחוף חוויות חדשות אלו לקונים. זו הסיבה שבגללה ייתכן ש-Haul תישאר עוד חוויה נישתית מבין רבות של אמזון.

למקור

3 תגובות על “אמזון משיקה את Amazon Haul, מתחרה ישירה ב-Temu”

מעניין, אבל שתי הערות:
1. טמו אינה משווקת רק אופנה כי אם מוצרים זולים (תרתי משמע) מקטגוריות רבות (לרבות מכשירי סלולר, שעונים, כלי עבודה, גאדג'טים ועוד).
2. חלק מהמוצרים ב-טמו הם מזויפים בעליל (שעונים, מוצרי סלולר, גאדג'טים ועוד), כפי שניתן לzvu, הן בקנייה והן במבט ממוקד בתגובות שליליות (כוכב אחד) גם אם הן מועטות.
ספק רב אם אמזון תהיה מוכנה "להתלכלך" במוצרים מסוג זה.
ושוב תודה על הנגשת המידע העדכני.

מעניין, אבל שתי הערות:
1. טמו אינה משווקת רק אופנה כי אם מוצרים זולים (תרתי משמע) מקטגוריות רבות (לרבות מכשירי סלולר, שעונים, כלי עבודה, גאדג'טים ועוד).
2. חלק מהמוצרים ב-טמו הם מזויפים בעליל (שעונים, מוצרי סלולר, גאדג'טים ועוד), כפי שניתן לzvu, הן בקנייה והן במבט ממוקד בתגובות שליליות (כוכב אחד) גם אם הן מועטות.
ספק רב אם אמזון תהיה מוכנה "להתלכלך" במוצרים מסוג זה.
ושוב תודה על הנגשת המידע העדכני.

להגיב על עידן בכור לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?