קטגוריות
AI DATA אמזון דיגיטל וואלמרט חווית לקוח מודלים עסקיים קמעונאות

האם הפתרון הזה יזניק את תחום המשלוחים הרובוטי?

רחפנים ורובוטי משלוח על מדרכות מבטיחים להפוך את המשלוחים בשלב האחרון לזולים ויעילים יותר, אך לשניהם יש מגבלות. לרחפנים יש קושי לנחות באזורים עירוניים צפופים, ורובוטי המדרכות מסיימים את המסלול לאחר כמה מיילים. Serve Robotics, הנתמכת על ידי Uber, ו-Wing של Alphabet מהמרים שדווקא שילוב הכוחות עשוי ליצור את שירות המשלוחים האוטומטי האולטימטיבי לשלב האחרון.

והם מתכוונים לנסות את מערך המשלוח שלהם מרובוט לרחפן בדאלאס בחודשים הקרובים, וכך זה הולך לעבוד…

כולנו נחשפנו לאספירציות של חברות הטכנולוגיה הגדולות לשלב כלי טייס זעירים או רובוטים בפיתוח אתגר ה-Last Mile, הכוונה לשלב האחרון בתהליך המשלוח (מזון, דואר או כל מוצר אחר) ישירות אל בית הלקוח. אמזון, גוגל ו-UBER ניסו להציע פתרון משלהם לאתגר, ונתקלו בשלל בעיות ומכשולים, דווקא לא מהזוית הטכנולוגית (הטכנולוגיה אינה הבעיה…), אלא דווקא מהזוית הרגולטורית והלוגיסטית.

רחפנים ורובוטי משלוח על מדרכות מבטיחים להפוך את המשלוחים בשלב האחרון לזולים ויעילים יותר, אך לשניהם יש מגבלות. לרחפנים יש קושי לנחות באזורים עירוניים צפופים, ורובוטי המדרכות מסיימים את המסלול לאחר כמה מיילים. Serve Robotics, הנתמכת על ידי Uber, ו-Wing של Alphabet מהמרים שדווקא שילוב הכוחות עשוי ליצור את שירות המשלוחים האוטומטי האולטימטיבי לשלב האחרון.

והם מתכוונים לנסות את מערך המשלוח שלהם מרובוט לרחפן בדאלאס בחודשים הקרובים, וכך זה הולך לעבוד:

מספר נבחר של הזמנות ייאספו על ידי רובוט של Serve ממדרכה של מסעדה או חנות ויועברו כמה רחובות הלאה לאזור נגיש וייעודי עבור הטיסנים שימתינו בעמדות טעינה ו-״שיגור״ ייעודיים, שם הרובוטים יעבירו את המשלוח ל-"AutoLoader" של Wing, שם רחפן של Wing יוכל לאסוף אותו ולטוס איתו ללקוחות במרחק של עד שישה מיילים.

הרעיון הוא שדווקא השילוב של השניים יאפשר לפתור את בעיית הצפיפות העירונית (בהקשר של הטיסנים), ולכן השילוב של הרובוטים המונעים של Serve יאפשרו להגדיל את הרדיוס הנגיש לשירות החדש.

למקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?