קטגוריות
AI Storytelling דיגיטל מודלים עסקיים

ספוטיפיי משיקה את AI playlists ליצירת פלייליסטים פרסונליים

ספוטיפיי הודיעה אתמול שהיא משיקה כלי חדש: AI playlists, שמאפשר למשתמשים להקליד בפרומפט בטקסט חופשי ולקבל פלייליסט בהתאמה אישית.

ספוטיפיי הודיעה אתמול שהיא משיקה כלי חדש: AI playlists, שמאפשר למשתמשים להקליד בפרומפט בטקסט חופשי ולקבל פלייליסט בהתאמה אישית. מדובר באבולוציה של כלי AI אחר שהחברה השיקה: AI DJ שמרכיב אוטומטית פלייליסטים לפי ההעדפות הקודמות של היוזר, וכעת הפיצ'ר החדש לוקח את זה כאמור צעד קדימה.

משתמשים יוכלו, ממש בדומה לכלי AI מגוונים לדייק את הפרומפט כדי להתאים עוד יותר את התוצאות לפי ההעדפות האישיות.

מה זה אומר?

מרגיש לי שאנחנו צועדים לעתיד שבו המילה פרסונליזציה מקבלת משמעות אחרת לגמרי, עם יכולות הרכבה והתאמה אישית שלא הכרנו בעבר. אבל, זה גם מציב אתגר לא קטן עבור חברות מסורתיות יותר שאין להן את צי המהנדסות והמהנדסים שיש לספוטיפיי וחברות טכנולוגיות אחרות. כמו כל טכנולוגיה או י(כולות חדשות שהיא מאפשרת) שהופכות עם הזמן לקומודוטי, צרכנים ומשתמשים שמתרגלים לערך שכזה, יצפו ליכולות דומות גם אצל שאר החברות והמותגים שהם צורכים…הדברים האלו רק צועדים קדימה, לעולם לא לאחור.

נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה לטעמי: מה כל זה אומר על נושא הדיסקאברי? מצד אחד השימוש בפרומפטים (כתפיסה, אני לא מדבר רק על ספוטיפיי) מאפשרת פרסונליזציה ברמת הלקוח הבודד, אבל כשאני יכול להקליד או לבקש בקול מה שאני רוצה, אולי בדרך אני מאבד יכולת לגלות דברים חדשים שאני לא מכיר?

זה דומה למנועי ההמלצות של תכנים נוספים, שמתבססים על מה שאני כבר צורך, עוד מאותו הדבר מחזק את הטאטוס קוו, ומצמצם יכולות לגילוי של הזדמנויות, חוויות וערכים חדשים. לטעמי, גם לזה טכנולוגיות AI והרבה חשיבה עסקית של מותגים וארגונים יצטרכו לתת את הדעת ככל שהטכנולוגיות יתפתחו….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *