מספר סטארטאפים פועלים כיום כדי למנף טכנולוגיות שנויות במחלוקת שנקראות ״אינטליגנציה רגשית מלאכותית״ (emotion artificial intelligence) לטובת התאמה טובה יותר של שירותים ומוצרים לצרכנים. במילים אחרות: אופטימיזציה פרסונלית של פרסומות.
אם עד היום עולם הטרגוט השיווקי/פרסומי התבסס על ניתוח היסטורית פעילות, רכישות קודמות, קובצי קוקיס או אפילו בניית קטגוריות של צרכנים לפי מאפיינים, מסתבר שהעתיד של התחום יתבסס על טכנולוגיות שממש ינתחו את הסנטימנט הרגשי שלנו, על בסיס זיהוי הבעות הפנים, שינויים קלים בשרירי הפנים והגוף, טון דיבור, שינוי באישונים ועוד..
כשאני כותב את זה זה גורם לי לחשוב שמדובר בשילוב בין קמפיין שיווקי לבין מכונת אמת על סטרואידים. טכנית זה עובד דרך שימוש במצלמות (שנמצאות בכל מסך שלנו),ואפילו חברות שמשלבות חיישנים בכיסאות משרד (כן, יש דברים כאלו).

אבל, לא צריך ללכת רחוק. אפילו תאגיד המדיה והבידור ״דיסני״ משתמשת בטכנולוגיית AEI של חברת Smart Eye שמזהה אם המסר הבידורי לא ממש משפיע על הצופה בצורה הרצויה כדי להתאים מסרים אחרים, וגם איקאה העולמית נעזרת בטכנולוגיה של Oracle כדי לשפר תהליכי גיוס על ידי ניתוח מאפיינים פיזיולוגיים של מועמדים, בפלטפורמה שנקראת HireVue.
אבל בואו ניקח את יישום הטכנולוגיה לאזור אחר: מוקדי שירות ומכירה יוכלו לרתום את הטכנולוגיות האלו כדי לנטר את היחס של המוקדנים ואנשי המכירות בזמן השיחות, גם כדי לשפר את התפוקה שלהם אבל גם כדי להתאים את אנשי הצוות לסוגי השירותים שהם הכי טובים בהם.
