קטגוריות
DATA אסטרטגיה דיגיטל חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים מטאוורס עבודה 3.0 צרכנות

האם Discord היא העתיד של הרשתות החברתיות?

באחת מהארוחות המשפחתיות האחרונות שלנו, התפתח דיון סביב ״דיסקורד״ (discord). פאוזה כדי להסביר למי שלא מכיר/ה: דיסקורד היא סוג של רשת חברתית, שהוקמה ב-2015 במקור כדי לתמוך בגיימרים. מאז היא שינתה את הייעוד שלה לכיוונים אחרים ומרתקים. 

אני ״פגשתי״ את discord במסגרת החיבור ל-Midjourney, אותו כלי AI שמאפשר להקליד טקסטים ולהפיק תמונות. אבל, מסתבר ש-discord היום היא משהו אחר לגמרי, או כפי שהמשתמשים הקבועים מתארים אותה: “An always-on place”. היום היא הפכה לפלטפורמת תקשורת שבעצם מאפשרת שיחות צ'אט בכל נושא שתוכלו לדמיין, או לפתוח שיחה/דיון רב משתמשים שכזה בעצמכם. 

למה זה חשוב כרגע?

כי פלטפורמות הסושיאל ה״רגילות״ מאבדות מכוחן: טוויטר שהפכה ל-X איבדה כמות גדולה של משתמשים קבועים, פייסבוק הופכת לזירה פחות ופחות רלוונטית עבור מי שמחפש להתעדכן עם המעגלים הקרובים (הפכה לערוץ פרסום טהור ומנותק), ואינסטגרם עדיין חזקה אבל מראה סימני לחץ מול האיום של טיקטוק ועסוקה במלחמת פיצ׳רים.

ובדיוק בוואקום הזה שנוצר, משתלבת discord כערוץ חדש/ישן (פתאום חדרי הצ'אט הישנים חוזרים להיות ה-דבר החם…מי היה מאמין). ולא רק זה, מסתבר ש-discord עצמה זיהתה את הפוטנציאל ואת התפתחות השוק ורוצה לכוון את הפלטפורמה לאזורים האלו בדיוק.

חשוב להדגיש, זה לא רק לגיימרים. יש מותגים בינלאומיים שבאתרים שלהם כבר לא מציגים אייקוון של פייסבוק אבל כן מציגים קישור לערוץ (שרת) הדיסקורד שלהם, כי שם השיחה האמיתית מתרחשת. אני לא יודע להגיד האם זה באזז או משהו אמיתי, אבל כן יודע שאם מסתמכים על העבר ובעיקר על הצעירים שנמצאים שם, אז כדי לפחות להכיר, ללמוד ולעקוב.

לכתבה המלאה ב-Fast Company

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?