קטגוריות
Uncategorized

פרימיום זה השחור החדש

״ספוטיפיי בוחנת להפוך את הפיצ’ר המציג את מילות השיר המושמע מחינמי לכזה שהוא חלק ממסלול הפרימיום בתשלום. גל ה“פרימיומיזציה” של ענקיות הטכנולוגיה מפר את האיזון מול המשתמשים כדי להגדיל הכנסות״, כתבה ויקי אוסלנדר ב״כלכליסט״ השבוע.

זו אינה רק תחושה שהכל הופך “פרימיום” בזמן האחרון, בחודשים האחרונים מככבת מילה אחת נוספת בשיחות המשקיעים לצד “בינה מלאכותית”, וזה *premiumization* – להפוך דבר לפרימיום. וזה לא סתם  קורה כעת: אחרי שנים טובות במיוחד של הוצאות צרכנים גבוהות, עליות הריבית והאינפלציה העזה בשווקים ברחבי העולם, חברות פועלות בדרכים שונות כדי לשמר את שולי הרווח הנאים שלהן, או לחלופין לייצר לעצמן שולי רווח שמעולם לא היו להן.

לפני שהגיע עידן הפרימיום שלט מה שכונה בחיבה בתעשייה ה”Freeium”. לפי מודל עסקי זה משתמשים מקבלים תכונות בסיסיות ללא עלות או “בחינם”, אך יכולים לגשת לפונקציונליות עשירה יותר תמורת דמי מנוי. הפונקציונליות החינמית תפקידה להיות גורם משיכה גדול למשתמשים מבלי להשקיע בקמפיינים פרסומיים יקרים. במקביל, דמי המנוי שנוצרו מהמשתמשים שכן מעוניינים בחוויה מקיפה יותר אמורים להוות מקור הכנסה שיהפוך את כל הפעילות העסקית של החברה לבת־קיימא.

למקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?