״זה הולך לשנות את הכל, ואם אין לכם אסטרטגיית AI/AR/VR/בלוקצ׳יין אז אכלתם אותה! ומקרה הכנותי מראש, יש לי מצגת עם 20 שקפים/סדנא/הרצאה/קורס שיפתור לכם את כל הבעיות! רק שתדעו שהמתחרים שלכם כבר שם…״.
ניסיון להניע לפעולה על בסיס פחד הוא אפקטיבי לצורך המכירה אבל ממש לא אפקטיבי כדי לייצר ערך אמיתי. חוויתי על בשרי ניפוץ של כמה תפיסות:
לא כל חברה היא חברת טכנולוגיה! כל חברה זקוקה לטכנולוגיות, אבל זה לא אומר שיש לכל חברה את היכולות לייצר או להטמיע אותן בעצמה, וזה בסדר גמור. להבדיל ממה שחושבים, לא כל חברה היא חברת דאטה! לכל חברה יש דאטה (משאב יוניקי וקריטי לארגון) אבל זה לא אומר שהיא יכולה או צריכה לנהל את הדאטה בעצמה.
מדהים שלמרות כל הניסיון שצברנו בשנים האחרונות עם הגלים הטכנולוגיים שחווינו (שהפלא ופלא, לא שינו את הכל) אנחנו מרכזים יותר מאמצים באימוץ טכנולוגיות חדשות במקום להביא עוד לקוחות ולגרום להם לרצות להישאר. זה לא אומר לא להשקיע בגילוי, ניסוי ובחינת טכנולוגיות, אבל כן אומר שצריך להיזהר מלרוץ ולהשקיע את הכל ב-Next shiny new thing. מתי איבדנו את היכול להשקיע באינטואיציה הבריאה? זו שלוחשת לנו באוזן ״זה רעיון טוב, וזה רעיון גרוע שרק יבזבז זמן״.
אנחנו כל כך נשאבים למרוץ להיות הראשונים, כאילו שהלקוחות יחליפו בנק/חברת אשראי/מותג רכב או חברת תעופה רק בגלל שאימצנו טכנולוגיה כזו או אחרת. צריך הרבה אומץ להגיד ״לא!״ לבאזז וורד החדש, או לפחות להגיד זה יבחן אבל בטח שלא יהפוך לעיקר, בשלב הזה לפחות.
כל כך הרבה מותגים עסוקים בלהסתער על ״הדבר הבא״ בזמן שהם מפספסים את הביסייק שכן חשוב ללקוחות: פשטות ונוחות הן Game changer משמעותי ומבדל, כזה שמייד זוכה להערכה מצד הלקוחות, ועדיין מותגים רבים לא משקיעים בזה את כל מה שהם אמורים. שירות לקוחות איכותי, מהיר ויעיל יושב על אותה המשבצת.
אם AI יכול להשתלב באזורים האלו ולתרום למטרה הסופית- מצוין! אבל בוט מבוסס AI שלא מסוגל להשלים את המשימה מקצה לקצה או ליעל את התהליך עבור הלקוח, חוטא למטרה (גם אם בישיבות הנהלה אפשר להגיד ״יש לנו!). שיפור החוויה כמעט תמיד נתפסת כעלות שלא בטוח שצריך להשקיע אותה כי הדברים עובדים בסדר כמו שהם כרגע, ויש עוד משימות על הפרק (כגון אסטרטגיית AI).