קטגוריות
AI DATA Design Uncategorized אסטרטגיה אפל חווית לקוח מודלים עסקיים עתיד

אפל השיקה את ה-Vision Pro ושוב מגדירה קטגוריה

אם במקרה פספסתם (יש כאלו?) אפל השיקה ביום שני את משקפי המציאות המשולבת שלה. מדובר בהשקה שמצד אחד היתה צפויה ומצד שני עוררה וממשיכה לעורר אינספור דיונים, דעות וכן, גם ממים משעשעים.

ממש בקצרה: מדובר במשקפים שמציעים מציאות מדומה (VR) וגם מציאות רבודה (AR) – וזו נקודה חשובה להמשך…הם יושקו בתחילת השנה הבאה ומתומחרים מאוד גבוה (3,499$). הם מופעלים על ידי תנועת העין, הידיים והקול, ולפי הפרזנטציה של אפל (שלטעמי אין מותג בעולם שיודע להציג מוצרים כמוהם), המשקפיים אמורים להשתלב בכל רובד של חיינו, האישיים והמקצועיים. צירפתי לינק לסרטון קצר למי שבכל זאת פספס.

מקור: אפל

התובנות האישיות שלי:

1. אפשר לצחוק על המוצר (והו, כמה יצירתיים חלק מהממים), אפשר לעוף עליו, אבל קשה להתעלם מהעובדה שמדובר במוצר (פרימיום על, כרגע) שניגש לאתגר הנגשת ה-AR/VR בצורה אחרת מכל המתחרות. להבדיל ממטא שהתמקדה ב-100% במציאות וירטואלית, וגם מיקרוסופט שבכנות אני לא ממש זוכר את הצעת הערך בתחום הזה (רק מחזק את הטענה שלי), אפל מציעה סוויטה של שימושים פרקטיים שזמינים ונגישים ברגע שתוציאו את המשקפיים מהאריזה:

2. כל עולם האפליקציות צד שלישי כמו גם השירותים האורגניים של אפל יהיו זמינים עבור לקוחות המשקפיים. רק האופן שבו ניתן יהיה להשתמש בהם יהיה קצת שונה, ופה משתלבים המאפיינים הייחודיים של המכשיר. מנכ"ל אפל טים קוק פתח ואמר: "זה המוצר הראשון שלנו שנסתכל דרכו ולא עליו", וזה משפט מפתח. אפל הימרה על כיוון אחר לגמרי מהמתחרות, ועצם היכולת להנגיש שירותים (אפליקציות וכלים) מוכרים ופופולריים בלי להמציא את הגלגל מחדש היא גאונות מוצרית לטעמי. 

3. אומרים שזה ה-הימור הגדול ביותר בקריירה של טים קוק באפל, אני באופן אישי מאמין אפל בהנהגתו מוכיחה שוב שהיא לא מקבלת החלטות אסטרטגיות לפי מגמות חמות בשוק ובטח לא לפי מה שהמתחרות עושות.

אפל מסמנת תחום, בעבר אפילו המציאה את חלקם….ובוחרת את השיטה שלה להיכנס ולהוביל אותו. אני חוזר לנקודה #2, כל האקו-סיסטם של אפל זמין ביום הראשון ישירות מהמשקפיים, עם חוויה חדשה שאף אחד לא מכיר עדיין. אפל גם בונה על שוק מפתחי הצד השלישי שיעשירו את הערך הצרכני (מה שיקרה ללא ספק).

תשמעו מרקיז בראונלי הידוע כ-MKBHD (אחד מיוטיוברי הטכנולוגיה הפופולריים בעולם מדבר על המוצר, לא זוכר אותו אי פעם קורא למוצר טכנולוגי "קסם": 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *