ענקית התיירות המקוונת אקספדיה נמצאת בפיילוט מתקדם במסגרתו היא שילבה את ChatGPT וטכנולוגיות LLM (עיבוד שפה) בתוך האפליקציה שלה במטרה לייעל/לשפר ולשדרג את חווית ההזמנה עבור הלקוחות.
להבדיל מרכישת חולצה או ספר און ליין, בהזמנת מוצרי תיירות מדובר במאות מיליונים של פרמטרים שונים שצריך לעבד ולסנן בזמן אמת.
כולנו מכירים את מנועי החיפוש והסינון באתרי התיירות הגדולים, שגם הם לא תמיד מייצרים תוצאות רלוונטיות וגם אם כן, בהיצע אדיר שבסופו של דבר לא תורם לנו למצוא לבחור בדיוק את מה שמתאים עבורנו.
פה בדיוק משתלבת הטכנולוגיה: אקספדיה משלבת בניתוח הדאטה והשפה מונחים ומקורות מידע שרלוונטית לתחום התיירות, ומנגישה ללקוחות בוט שמדמה שיחה עם נציג/ת שירות ומכירות (היוש סוכני נסיעות!).
הבוט שואל את הלקוח את כל מה שצריך כדי להרכיב את החיפוש ובסוף מנגיש תוצאות רלוונטיות. הוא יודע לתת המלצות ספציפיות לא רק על יעדים לנסוע אליהם אלא גם יודע לפי המדדים הרצויים להמליץ על מתי כדאי לבצע את ההזמנה בפועל וכך לקבל את המחירים האטרקטיביים ביותר. הבוט יוכל להציע מבצעים והטבות שונות ולמעשה ללמוד את ההעדפות האישיות של הלקוח כדי להשתפר לפעמים הבאות.
ה-אתגר המשמעותי ביותר שגופי תיירות כמו אקספדיה צריכים להתמודד איתם בהקשר הזה: דיוק והתאמה. כאמור, מוצר תיירות הוא מוצר מורכב. מספיק שהבוט טועה בזמן הטיסה בעת ההזמנה והחופשה המשפחתית תיפגע…אבל, כל זה רק ישתכלל עם הזמן ויפה לראות את הגופים (הגדולים בעיקר) שבוחרים שלא לשבת על הגדר אלא לקפוץ למים ולהתנסות.