לפני כמה חודשים קנינו לבן הצעיר שלנו ערכת לגו, ממותגת בשיתוף סופר מריו של נינטנדו. הרעיון: הערכה כוללת את קוביות המשחק המוכרות, אבל גם בובת סופר מריו בגודל כף יד, שמתחברת בבלו-תות' לאפליקציה ייעודית שמורידים לנייד. במקום ספר ההדרכה המודפס, האפליקציה מציגה את שלבי הבניה, אבל!
יש אינטראקציה תמידית עם הבובה שכוללת מסך קטן באזור הבטן, והיא גם מפיקה צלילים בהתאם לחיישנים שנמצאים בתוך חלק מהקוביות (קולות של צחוק למשל).
זו רק דוגמה אחת לאסטרטגיה המבריקה של לגו, מותג שמלווה אותנו עשרות שנים ומייד מעורר בנו נוסטלגיה מגיל הילדות. אבל, לגו הבינה כבר לפני מספר שנים שכדי להישאר רלוונטית, בטח בעידן שבו ילדים נמשכים יותר למשחקי מחשב שמגרים את כל החושים בזמן אמת, היא חייבת לחשוב אחרת ולפצח את החיבור שלה לעולם הדיגיטלי, מבלי לאבד את הזהות המותגית האייקונית שלה.
התוצאות, כפי שפורסם השבוע בכלכליסט: עליה של 17% בהכנסות ב-2022 (ל-9.3 מיליארד דולר), עליה ברווח הנקי ב-4% ל-2 מיליארד דולר! נתונים מדהימים שמשאירים הרבה מאחור את המתחרות האמריקאיות, מטאל והסברו, שתי ענקיות צעצועים. "אנחנו עושים דברים רבים בחזית הדיגיטל", אמר המנכ"ל נילס כריסטיאנסן בריאיון ל”פייננשל טיימס”. "בתחום הזה אנחנו מגדילים את ההשקעות.
אנחנו יודעים היטב כיצד למשוך את הצרכנים לתוך עולם הלגו שבתוך החנויות, ואנחנו עובדים קשה ליצור את ההרגשה הזו של היסחפות למותג של לגו גם בעולם הדיגיטלי".
הייתי מוכן לשלם כדי להיות זבוב על הקיר בחדרי ההנהלה של לגו בזמן גיבוש האסטרטגיה הזו. דוגמה מעולה למותג שהלכה למעשה ביצע טרנספורמציה דיגיטלית, ובזכותה לא רק נשאר רלוונטי אלא הציג צמיחה עסקית חסרת תקדים, וזו רק ההתחלה.
לגו מתנסה בעיצוב חוויות משחק ובעיקר בעידוד יצירתיות במגוון ערוצים המשלבים דיגיטל ופיזי, בין אם זה בחנויות, שילוב של קוביות פיזיות ואפליקציות, ועד שיתופי פעולה במשחקי ווידאו, יצירת עולמות וירטואליים במטאוורס ועוד.