אני רוצה להציג מושג שיוצא לי להשתמש בו לא מעט: ״מפות אסטרטגיה״.
הרעיון: ברגע שממפים אפיקי השקעה של מותג או ארגון, אפשר לחלץ הרבה מידע לגבי האסטרטגיה הרוחבית של אותה חברה. יצא לי לשתף פה כבר כמה כאלו (פה, פה וגם פה) והבוקר – קבלו את מפת האסטרטגיה של לא אחרת מזו שכובשת את הכותרות הטכנולוגיות בחודשים האחרונים: OpenAI.
החברה מוכרת יותר בזכות חלק מהכלים המתקדמים שלה בתחום: בעיקר ChatGPT ן-DALL-E 2, וכמובן ההשקעה האסטרטגית שביצעה בה מיקרוסופט, מה שהעניק לה הערכת שווי של כמעט 30 מיליארד דולר.
אבל, OpenAI ממש לא עוצרת שם! היא בעצמה מבינה היטב כמה ״מרוץ החימוש בתחום ה- AI רק התחיל, ולכן היא חייבת להמשיך ולהתפתח. כיצד?
דרך אחת מרכזית היא דרך השקעות חוזרות בסטרטאפים מתקדמים אחרים שמייצרים כלים מבוססי AI (בעיקר על אלו שלה, ו/או שמשלמים לה כדי להשתמש בטכנולוגיה שהיא עצמה פיתחה). תיק ההשקעות שלה בסטרטאפים חדשים (קרן של כ-100 מיליון דולר לטובת הנושא) כאלו יכולה להתניע כדור שלג שלא רק שייצר לה הכנסות חדשות המבוססות על מודלים חדשים, אלא גם יקדם אותה אל מול המתחרים בעולם וייצר פער שיהיה קשר יותר להדביק.