קטגוריות
אסטרטגיה דיגיטל השראה מודלים עסקיים עבודה 3.0 עתיד צרכנות

עולם ה-Generative AI רותח!

תחום ה-AI הוא אולי פחות עולם ויותר גלקסיה של תת תחומים, מושגים והזדמנויות, ואני די משוכנע שרובכן.ם נחשף בצורה כזו או אחרת לכלים של Openai, האחד מאפשר לייצר ויז׳ואלס שנראים כמו אמנות מתקופת הרנסנס (אבל נוצרה על ידי תוכנה חכמה), וכמובן ChatGPT שמאפשר לכתוב שאלות בכל נושא שבעולם ולקבל מענה מהיר ומדויק שגם לומד ומתפתח (לא בכדי גוגל נכנסנו ללחץ מההייפ המטורף שזה מייצר…).

אבל, וזה אבל חשוב: עולם ה-generative AI הוא הרבה יותר מזה וכדאי להכיר את ההזדמנויות בהיבט הרחב, כי סביר שזה ישפיע על כולנו בהיבט כזה או אחר. בבסיס, ה-generative AI רותם וממנף טכנולוגיות AI כדי לייצר תוכן מסוג חדש ובעיקר בדרכים חדשות. כרגע כולם מתלהבים מתמונות ותוצאות של צ׳אטים עם התוכנה, אבל מספיק לחשוב קצת קדימה כדי להבין את ההשלכות על תחומים וענפים נוספים: הכנת מצגות, יצירת אופנה, תכנון הנדסי/ארכיטקטוני, רשימת פטנטים, עבודה על תרופות חדשות, ניהול והשקעות כספים, המצאת מתכונים, עיצובי חללים, תכניות עסקיות, תרגום שפות, יצירת סרטים, פרסומות, חינוך! רק תדמיינו מה הכלים העתידיים האלו יאפשרו לכל תעשיית ה-Makers!

כמו כל טכנולוגיה חדשה ומהפכנית נוצרות המון הזדמנויות מאוד מעניינות ובמקביל גם סכנות: מה יגדיר בעל מקצוע בעתיד? באיזה אופן תימדד המקצועיות שלו? מישהו עם ניסיון של עשרות שנים יתחרה בתוכנה, מצד אחד- יאפשר לקהל חדש להשתלב ולהציע את האינטרפטציה שלהם לקראפט מסוים, בכך יגדיל את ההיצע, התחרות וכמובן היצירתיות ומצד שני, אולי יפגע בשירותים ה״מסורתיים״ שפועלים כיום?

עוד לא התייחסתי לרבדים של דיפפייק והיכולת להלביש אוואטרים ויזואליים כן/לא בדמות מפורסמים או דמויות חדשות פרי יצירת המייקר על גבי ה-AI ותחשבו כיצד זה יכול להשפיע על עולם המדיה, על עולם שירות הלקוחות ועוד. אני מדמיין אווטאר בכל לובי של מלון או אפילו באפליקציה של המלון שידבר איתנו, יבין את הצרכים ויתרגם לתכנית המלצות אישית!

חברת המחקר CB Insights מיפתה סטארטאפים שפועלים בתחום ה- Generative ai במגוון תתי קטגוריות, אבל מה שברור זה שתוך שנה המפה הזו תתעבה ותציג קטגוריות חדשות לחלוטין!

CB Insights

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *