קטגוריות
אסטרטגיה דיגיטל חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים

מה חשוב ללמוד מהדו״ח השנתי של טיקטוק?

קראתי לעומק את סיכום שנת 2022 שטיקטוק פרסמה, ומדובר במסמך מאוד מעניין לדעתי גם למותגים שעדיין לא פעילים שם!

Tiktok

אני מודע ש: מצד אחד, רוב האנשים הפעילים ברשת, בטח אנשי ונשות שיווק מודעים לעובדה שזה ה-מקום החדש, העדכני ושקורה שם משהו ששונה משאר פלטפורמות הסושיאל, בטח בהיבט של יצירה ושיווק של תכנים. מה שמוביל לצד השני: דווקא בגלל שמדובר בפורמט אחר, כזה שמעוצב בשפה, נורמות וכלים שונים מהמוכר בפייסבוק, אינסטגרם וכו' שמייצר חשש מהלא מוכר מה שאומר חסמים. 

הצעד הטבעי של מותגים רבים במקרה כזה, הוא להיעזר בסוכניות וגורמים חיצוניים ש״יעשו לנו טיק טוק״ (מדהים כמה ההיסטוריה חוזרת על עצמה….), וכהתחלה זה בסדר, אבל לטעמי ברגע שקיימת פלטפורמה כל כך פופולרית, במיוחד כזו ששונה מכל מה שהכרנו, מי שעוסק בשיווק, בסטורי טלינג, במכירות ובכלל: חייב להכיר את מה שקורה שם במטרה לבנות ולחזק את השריר כי לשם העולם צועד.

היום זה טיק טוק ומחר זה משהו אחר, מה שבטוח זה שהתוכן מקבל שם ביטוי אחר לחלוטין ומה שיפה אבל גם הכי מאתגר: מזהים מייד מה אותנטי ומה מזויף. אם אם אתם לא רוצים להיות כמו ה״דודים המוזרים״ במסיבה, כדאי להפשיל שרוולים, לקפוץ למים, לגלות פרואקטיביות ולהבין מי נגד מי שם. זו דעתי האישית.

מה מעניין בדו״ח?

המון דברים, וביס של בוקר לא מספק. אבל, בחרתי בנקודה אחת מרכזית וייחודית עליה אתעכב הבוקר:

הדו״ח מחולק בגודל ל-3 פרקים: הראשון נקרא: ״Actionable Entertainment״. מה זה אומר?

שתוכן יצירתי ומקורי בטיקטוק מעודד לקוחות לבצע פעולה (נשמע מוכר? בוקר טוב אנשי שיווק ומכירות!).

Tiktok

בפלטפורמות מתחרות, האלגוריתם של המלצות התוכן מבוססים על הפרופיל האישי והיסטורית הגלישה. בטיקטוק, התוכן שמוצג מבוסס על מה שבפועל מעניין אותך. זהו הבדל משמעותי ומהווה יתרון לטיקטוק. זה גם אומר שגולשים שם נחשפים לא רק למה שמתאים לפרופיל שלהם, אלא לעולם שלם של תכנים שבתכלס – מעניינים אותם! יצרני תוכן טובים בטיקטוק מבינים את הערך והחשיבות של הומור, עדכניות למה שקורה בעולם, שימוש בכלים דיגיטליים שייחודיים לטיקטוק, לז'רגון האמיתי וכו'. החיבור האמוציונלי של גולשים לתכנים שכאלו מייצר אמון וחיבור עמוק יותר למסרים שמוצגים. זה אומר בתכלס, שהם מאמינים יותר למסרים השיווקיים. 

Tiktok

במספרים: המחקר מראה שיותר מ-70% מהצרכנים שביצעו פעולה (=למשל רכישה) באוף ליין בעקבות טיק טוק ציינו שביצעו זאת כתוצאה מחוויה חיובית של תוכן שנחשפו אליו בטיקטוק, עם חיבור ואמון גבוהים יותר כלפי היוצר שלה. לא באנר, לא פרסומת ממומנת שמנסה לדחוף מוצר. תוכן יצירתי, מבדר ומשכנע!

Tiktok

דוגמה מהשטח: פנטסטיק, מותג ריהוט אוסטרלי עשה ניסוי. הוא ייצר פרסומת טלויזיה בצורה ה״מסורתית״ של ההפקה, ואת הסרטון העלה לטיקטוק, ובמקביל השתמש ביוצרת תוכן בטיקטוק כדי לעביר את המסר בשפה שלה. היא הפיקה, ערכה ועשתה הכל לבד. התוצאות: התוכן שלה הציג תוצאות טובות יותר בעשרות אחוזים. 

המסר לסיכום: Show, don't tell. 

תודה לאלון שניידר ששלח לי את הדו״ח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *