קטגוריות
אפל דיגיטל השראה חווית לקוח מדיה חברתית מודלים עסקיים מטאוורס עבודה 3.0 עתיד צרכנות קמעונאות רוצים שינוי?

עתיד עולם החינוך

אתמול השתתפתי באירוע מאוד מיוחד ומושקע שארגנה מטא (פייסבוק), שהתמקד במטאוורס.

הדוברים השונים התייחסו למספר זויות הקשורות לעולם הזה: העסקי, הטכנולוגי ויישומי. אני מודע לעובדה שהשיחה סביב המושג הזה ״מטאוורס״ מתאפיינת בשלל דעות ותחזיות, מה שבטוח זה שבשלב הנוכחי אין לאף אחד באמת מושג מה ייצא מכל זה ובאיזו תצורה (אפילו מטא מודה בכך). אבל!

נא לא להעביר לי שיחות
הבית המעופף

אומרים שצריך לדעת מאיפה באנו כדי לדעת לאן הולכים (כיוון כללי לפחות), ואם בוחנים טכנולוגיות ישנות כגון: הטלפון הקווי, אחריו המחשב, ולאחריו הסמארטפון, אם נחזור לנקודה הקריטית שבה כל טכנולוגיה שכזו הפכה לקומודוטי נצרך ופופולרי (הבנתי אתמול שההגדרה לשלב הזה באימוץ הוא 30 מיליון לקוחות), כל אחת מאותן טכנולוגיות סימלה שיא שבאותה נקודת זמן היה נדמה להרבה מאוד אנשים שלא יהיה מעבר לה. האמנם?

מי שכן התנסה בטכנולוגיית המטאוורס, הכוונה: בפועל לבש/ה קסדה/משקפיים של מטא או חברה אחרת והתנסה בחוויה (משחק, אפליקציה, תכנית הדגמה, זה לא משנה), מבין שיש פה משהו שבסבירות גבוהה ישנה את הכל. שוב, לא ברור איך בדיוק ומי יוביל את זה, אבל זה יקרה (והפתרון המסקרן של אפל צפוי להיות מושק ב-2023). ספציפית, אני אישית מאמין שיש פה פוטנציאל אדיר לשבש או לפחות להשפיע מאוד לחיוב על עולם החינוך. כל הזמן מדברים על דור ה-z, על העובדה שהם דיגיטל נייטיבס, אז הלו? אך מתבקש לשלב שיטות לימוד עדכניות.

למה צירפתי את התמונות של סדרות הילדים?

לא בטוח שכולן.ם זוכרים או מכירים, אבל מדובר ב-2 סדרות ילדים ישנות משנות ה-80 (בשתיהן צפיתי כילד, הרבה לפני הכבלים והלווין דרך ערוץ לבנון! זוכרים את הלוגו של עץ הארז?!), שתיהן כאמור סיפרו דרך דמויות ״עכשיויות״ את סיפורי התנ״ך והברית החדשה. אם זה דרך הבית המעופף או ספר קסמים ששאב לתקופות שונות בהיסטוריה, אותם ילדים ורובוטים נשאבו לתוך הסיפורים וצברו חוויות אישיות ועל הדרך, הצופים למדו משהו.

איך זה קשור למטאוורס?

אני מאמין שהפוטנציאל החינוכי הוא לא פחות ממטורף! בכיתה ב', כשהתחילו ללמד תנ״ך, גיליתי שאני מכיר את נושאי השיעור, כי צפיתי ב-2 הסדרות! זה לא יתר לי את הלימוד, אבל שעורי התנ״ך קיבלו פירוש קצת אחר ובטח ברמה החינוכית, היה פה יתרון. אחד הדברים שהמטאוורס, מה שזה לא יהיה מציע (גם) בהיבט החינוכי הוא לאפשר לתלמידות ולתלמידים להיכנס לתוך עולמות היסטוריים, מדעיים, ביולוגיים, ספרותיים בצורה שונה מכל מה שהכרנו עד היום. הנה דוגמה מעולה:

אני משוכנע שהחוויות החדשות שהמטאוורס תציע תוביל לתוצאות טובות בהרבה, בטח כשחווית הלימודים תהיה הרבה יותר עשירה, חוויתית, משחקית וכזו שמותחת הלכה למעשה את גבולות הדמיון. וכן, אני עדיין גם מאמין שיהיה מקום לספרים כדי לפתח את הדמיון במקביל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *