קטגוריות
אמזון דיגיטל השראה חווית לקוח מודלים עסקיים עתיד צרכנות קמעונאות

ככה נראית חווית הקניה בחנות האופנה של אמזון

מצאתי את ה-Thread הזה בטויטר (למי שלא פעיל שם ולא מכיר את המושג, אל חשש, מדובר בשרשור של תוכן תחת נושא אחד). הכותבת ביקרה בחנות האופנה של אמזון (Amazon Style) ותיעדה את החוויה:

  1. ממש בכניסה לחנות מוצג שלט עם קוד לסריקה, שנועד להסביר ללקוחות כיצד החנות פועלת (כן, היא שונה ממה שאנחנו מכירים)
  2. בנוסף, הסריקה מובילה את הלקוח דרך המובייל לשאלון התאמה אישי, שנועד ללמוד מה סגנון הלבוש המועדף כמו גם המידות של הלקוח, מה שיהיה שימושי בהמשך…
  3. להבדיל מחנויות אופנה מוכרות, בזו של אמון כל פריט מוצג פעם אחת, ולא ערמות של אותו הדגם, כשהרעיון הוא שהלקוח סורק את הדגם ואז אפשר לשלוח את המידה הרצויה לתא מדידה שנשמר עבורו (הזמנת התא היא דרך האפליקציה), או להוסיף את הפריט ישירות לסל קניות דיגיטלי ואז לקוחות אמזון פריים יכולים לבקש משלוח ישיר ומהיר עד הבית
  4. אמזון סטייל מציגה בחנות שלל סטים של בגדים, ז״א סטייליסטיות/טים הרכיבו המלצות לשילובי פריטים, אותם ניתן לרכוש במלואם. הסטים הללו עוברים רענון בקצב גבוה
  5. מבחינה שירותית, ברחבי החנות מפוזרים קודים נוספים לסריקה, שנועדו להנגיש הסברים ממוקדים על החלק היחסי בחנות, וכמובן שיש אנשי צוות שזמינים לסייע בכל רגע
  6. פריטים במבצע מתוייגים בצבע אדום עם קוד ייעודי למידע והזמנה, מספיקה סריקה מהיר ואז תשלום ומשלוח הביתה או לשלוח לתא המדידה
  7. אזור ייעודי בחנות ממותג כ-Amazon Drope, הפריטים שם מוצגים וזמינים למכירה למשך 30 שעות בלבד ואז מוחלפים לפריטים אחרים (החנות אגב מציע פריטים יקרים וזולים יותר כאחד)
  8. אבל החלק הכי מעניין בחנות הוא ללא ספק תא המדידה. כאמור, הלקוחות שמסתובבים בחנות יכולים לשלוח לתא ייעודי שנשמר עבורם את הפריטים הרלוונטיים. בהגיעם לתא אותם פריטים ימתינו להם, והאלגוריתם החכם ישלח לתא המדידה פריטים נוספים שיכולים לעניין, בהתאם לפרסונליזציה המבוססת על השאלון האישי וגם הפריטים הספציפיים שהוא או היא בחרו. ז״א אמזון יישמה פה את המנגנון הקומרס שזמין באתר שלה: מי שהתעניין בזה אהב גם את זה….״..
  9. תא המדידה כולל גם מסך מגע גדול, שנועד להציג מוצרים והמלצות נוספות, שילובים של מוצרים על בסיס המלצות הסטייליסטים וגם במטרה לעודד את הלקוחות לדרג את הפריטים שהם בחרו, בעיקר כדי לשפר את דיוק האלגוריתם. 
  10. במידה ונבחרו פריטים מומלצים נוספים, הם יישלחו תוך דקות בודדות לתא המדידה
  11. אחרון חביב, בעמדת הקופות (כן, זמינות למי שרוצה), ניתן להירשם לאמזון פריים ו/או לאפשרות לשלם בעזרת סריקת כף היד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *