קטגוריות
דיגיטל השראה חווית לקוח מודלים עסקיים עתיד צרכנות קמעונאות

חדשנות בענף המזון המהיר

ענקית המזון המהיר מקדונלדס, אולי אחד ממותגי המזון המהיר הכי מזוהים בעולם, הציגה הכנסות שיא של כ-23 מיליארד דולר ב-2021 (עליה של כ-21% מאז פרוץ משבר הקורונה).

חלק לא מבוטל מהצמיחה הזו קשורה ישירות למאמצים הדיגיטליים שמקדונלדס השקיעה ובנתה בשנים האחרונות: החל מתכנית ה-MyMcDonald’s שהעניקה הטבות ללקוחות חוזרים, דרך הזמנות דיגיטליות און ליין וגם בסניפים עצמם (ההזמנות הדיגיטליות מהוות כשליש מסך ההזמנות ברשת!)

אבל, גורמים ומשתנים רבים מייצרים אתגרים עבור תעשיית המזון המהיר (quick-service restaurant), למשל אתגרי גיוס ושימור עובדים, זמני אספקה של חומרי גלם, שינויים בדפוסי הצרכנות עם התגברות המודעות לבריאות, תחליפי בשר ועוד ועוד…

אבל כבר למדנו שבכל מקום שיש בו אתגרים ואפילו קשיים, נוצרות הזדמנויות חדשות. לא בכדי, מגוון גדול של סטארטאפים סימן את שוק ה-QSR כבעל פוטנציאל גדול לחדשנות.

חברת המחקר SB INSIGHTS מיפתה את התחומים העיקריים שבהם פועלות חברות סטארטאפ, עם פתרונות חדשים שנועדו לשרת את מקדונלדס וחברות מזון מהיר אחרות ברחבי העולם:

1. בניית חווית לקוח רב ערוצית:
פתרונות טכנולוגיים שמתמקדים בעיצוב חווית לקוח פרסונלית (באון ליין וגם בסניפים הפיזיים), לעודד חזרתיות של הלקוחות וחיזוק הנאמנות. דוגמה אחת היא https://kea.ai/, שפיתחה טכנולוגיית הזמנות חכמה מבוססת AI, שלא רק ממכנת את תהליך ההזמנה אלא יודעת לשבץ הצעות מכר לשדרוג והרחבת ההזמנה בזמן אמת. https://www.fivestars.com/ פותרת את ניהול תכנית הנאמנות, התשלומים הדיגיטליים, פניה שיווקית ב-sms ללקוחות ועוד…

2. בניית מודלים עסקיים חדשים ואפילו מותגי מזון מהיר חדשים שמערערים על המותגים המסורתיים.
דוגמה אחת היא https://everytable.com/ שדוגלת בתזונה מהירה אך בריאה, ומציעה תפריט עשיר של מנות יומיות ובריאות. הלקוחות יכולים לבצע הזמנה חד פעמית או לצייד את המקרר שבוע מראש עם כל המזון שהם צריכים בהתאם לדיאטה האישית שלהם

3. ניהול ותפעול המסעדות:
פתרונות שמתמקדות ב: תהליך ההזמנה וניהול המלאי של המחסן, מיכון וייעול תהליך ההזמנה של הלקוחות והטיפול במסעדה עצמה, ואפילו ניהול הפסולת. https://flovisionsolutions.com/ בנתה מערכת המבוססת על חיישנים שממוקמים ברחבי המטבח ואזורי תפעול נוספים, ובעזרת AI וניהול דאטה בזמן אמת, מספקת להנהלה תובנות לגבי ניהול מלאי, ייעול תהליך החניכה של עובדים חדשים, ועוד..

4. אתגר המשלוחים:
מדובר במשאב קריטי במיוחד מסיבות ברורות, אך גם יקרות ולא פשוטות לניהול. המשלוח הוא חוליה רגישה ומורכבת בשרשרת הערך שלקוח הקצה מצפה לקבל. הפתרונות החדשים מנסים לצמצם עלויות, לייעל את התהליך ואולי אפילו להרוויח ממודלים חדשים.

אחד מהמושגים שלמדנו להכיר בתקופת הקורונה היא מטבחי רפאים, מטבח שמשרת הזמנות אבל לא כולל מקומות ישיבה. חברת https://reeftechnology.com/ מהווה פלטפורמה שמרכזת מטבחי רפאים, ומציעה גם שירותי משלוחים מה שמהווה פתרון מושלם עבור מותגי מזון מהיר חדשים שאין להם את האמצעים או התשתית הלוגיסטית, וכך יכולים לגדול ולצמוח בעזרת אאוטסורסינג של הכנת המזון ואפילו המשלוח.

כמובן שבין לבין משולבות טכנולוגיות רובוטיות בכל נקודה כמעט בשרשרת, הרחבה לגבי השימושים ברובוטים כמו גם שלל דוגמאות נוספות לחברות סטארטאפ שפועלות בתחום ה-QSR אפשר למצוא בדו״ח של חברת SB INSIGHTS.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בכל שישי אני משתף במהלכים דיגיטליים חדשים ומעוררי השראה.

רוצה גם לקבל למייל?