קשה להתחמק מהרכישה האחרונה של אמזון, ששילמה 1.7 מיליארד דולר במזומן תמורת חברתiRobot, יצרנית ה-״רומבה״, יצרנית שואב האבק הבייתי שהוא גם סוג של רובוט שיודע לטייל ברחבי הבית ולשאוב אבק באופן עצמאי. אפשר להגיד הרבה דברים על אמזון, אבל לעזור ללקוחות לנקות את הבית לא נחשבת לאחת ממטרותיה. אז מה המניע מאחורי הרכישה?
אחת התכונות שיש לרומבה, שבה אמזון מאוד מתעניינת היא: מיפוי דיגיטלי של הבית שלנו. בזמן שהרובוט הקטן ״מטייל״ ברחבי הבית, הוא יכול לייצר מפה דיגיטלית שמבוססת על שילוב של דאטה, ואם יש משהו שאמזון מתמחה בו זה, זה להפוך דאטה לדולרים.
המפה הדיגיטלית יכולה לספק לאמזון מידע מאוד שימושי אודות בית הלקוח: גודל הבית (מה שיכול להעיד על המעמד הסוציו-אקונומי של הבעלים, לזהות את כמות הרהיטים ומקומם, ואפילו לזהות חפצים כמו צעצועים ואז לדעת שיש ילדים בבית או אם מגדלים כלב, ואז להציע הצעות רלוונטיות).
במילים אחרות, הדאטה שתיאסף על בסיס מיפוי האזורים אותם רובוט הרובמה מנקה, בונה סיפור פרסונלי שיכול להתרגם למכירות חכמות. אסור לשכוח, שוב, את הצעת הערך הרחבה והיעילה שאמזון יכולה להציע: קניה מהירה ופשוטה דרך אמזון פריים, משלוח מהיר ישירות עד הבית….אגב, החיבור נוצר לאחר שרומבה הטמיע את אלקסה, העוזרת החכמה של אמזון בתוך הרובוט…
אך בשוק המיפוי הדיגיטלי, אמזון היא לא היחידה, גם אפל השיקה לאחרונה שירות שנקרא RoomPlan שמאפשר בסריקה של החלל סביבכם דרך המצלמה, לבנות מודל דיגיטלי בתלת מימד של החדר, כולל הרהיטים שבו. אפל מכוונת את השירות כלי עבור מפתחי צד שלישי, שיוכלו לאמבד אותו אצלם באפליקציות ובכל להציע שירותים מסוגים חדשים ומגוונים.