מיותר לציין שמוצרים חדשים שהופכים לסיפורי הצלחה, נהנים מתהילה עסקית וצרכנית בינלאומית, בעיקר כשמדובר במוצרי טכנולוגיה. המניה עולה, המשקיעים מבסוטים, וההכנסות בהתאם. אבל: מה לגבי כל המוצרים שנכשלים?
אין חברה, טכנולוגית או "מסורתית" שאין לה כשלונות. כל חברה ניסתה לפתח ולהשיק מוצרים שחשבו שהם יהיו סיפור הצלחה, שהם חדשניים אבל מכל מיני סיבות – פשוט נכשלו.
מיקרוסופט היא אחת מהחברות המוצלחות בעולם. החברה שהתחילה מתוכנת דוס וחלונות, השכילה להבין מה שכל חברה חייבת ליישם: הכדאיות העסקית והאסטרטגית בבניית פורטפוליו של מוצרים שונים כדי להציע מגוון עבור הלקוחות. אבל, בדרך לעיבוי ארסנל המוצרים, חלק כאמור -נכשלים.
שימו לב לאתר הזה, שמרכז במקום אחד את כל המוצרים שמיקרוסופט השיקה ובסופו של דבר – הרגה >
והנה רשימת המוצרים שגוגל הרגה לאורך השנים >
2 הסנטים שלי:
1) אפשר ללמוד הרבה על חברה דווקא לפי הכשלונות שלה: תחשבו על זה, הצלחות בצד, הרשימה המפוארת של מיקרוסופט, כמשל, אומרת שלצד ההצלחה, סביר להניח שלאורך השנים היא גם הקדימה את זמנה? נכון שיש מגוון סיבות לכישלון מוצר, אבל, זה גם מראה על אומץ, השקעה בניסוי ורצון לחדש ולפרוץ קדימה.
2) כל חברה חייבת לאמץ גישה כזו! ללא ההבנה שטעיה היא חלק מהמשחק, לעולם אי אפשר לייצר אימפקט אמיתי ולייצר עבור הלקוחות מוצרים בעלי ערך אמיתיים.