זוכרות/ים ששיתפתי על המהלך של אמזון לסגור את החנויות הפיזיות שלה, אלו שהציגו מוצרים באופן דומה לדירוג באתר? הנה הוכחה שעבורה תחום הקמעונאות הוא הרבה ניסוי וטעיה (למרות גודלה ומעמדה):
אמזון עומדת לפתוח חנויות פיזיות שיתמקדו ב- אופנה! החנויות שיקראו Amazon Style, יציעו מגוון רחב של מוצרי אופנה עבור שנים וגברים, משלל מותגים בהתאמה לכל כיס (ממוצרים זולים ונגישים ועד פריטים יקרים יותר). רק כדי לסבר את האוזן, הבנק האמריקאי וולס פארגו פרסם נתונים שאמזון עקפה את וולמארט במכירת מוצרי אופנה ולמעשה מדורגת כקמעונאית האופנה הגדולה בארה"ב! ושנתח השוק שלה צמח ב- 2022 ב- 15% לפעילות שמגלגלת כ-41 מיליארד דולר!
בדומה לאסטרטגיה שלה עם חנויות Amazon Go, חנויות האופנה יכללו שלל טכנולוגיות דיגיטליות שאמורות להציע חווית קניה וצרכנות משופרים וכדרכה בקודש, היא תשאף לטפל בחלק מנקודות הכשל, לתפיסתה שיש בחנויות אופנה "רגילות":
- חווית הקניה תסתמך על שילוב של פיזי ודיגיטלי, בעיקר דרך האפליקציה של אמזון. בכניסה לחנויות יוצגו מסכים עם מוצרים נבחרים, גדלים ודגמים נוספים יהיה אפשר לגלות דרך האפליקציה לאחר סריקה של קודים יעודיים
- לאחר הוספת מוצר לסל הקניות (באפליקציה), יהיה ניתן להזמין ישירות חדר מדידה עם המוצרים הנבחרים או – לשלוח אותם ישירות לקופה הפיזית או לשלם דיגיטלית ולאסוף את ההזמנה מעמדה ייעודית ללא המתנה בתור
- בתוך חדרי המדידה יוצגו מסכים שיאפשרו ללקוחות לדרג את המוצרים או לבקש מהצוות גדלים אחרים של אותו הפריט (שיגיעו ישירות אל הלקוח/ה), מה שאומר שלמעשה אפשר להמשיך את חווית הקניה מבלי לצאת מתא המדידה!
- ושוב בחזרה לתשלום עצמו: יתאפשר בכלל דרכים: ישירות דרך האפליקציה, או סריקת כף היד בעמדה ייעודית
2 הסנטים שלי:
1. אמזון תמיד אמרה שהיא לא תיכנס לתחום חדש מבלי שהיא תאמין שהיא מסוגלת לשבש אותו להציע חווית לקוח טובה יותר. אך הצד המשלים הוא: ניסינו ולא עובד? סוגרים ועוברים הלאה לדבר חדש. ז"א, הניסוי ממשיך כל הזמן!
2. אולי אמזון תצליח היכן שאחרות רק נותרו עם הדיבורים: האם הקומבינציה שאמזון תציע בתחום הקמעונאות הפיזית מבחינת שילוב יכולות דיגיטליות באמת תציע חוויה חדשה ומשופרת ללקוחות? ז"א מעבר לסתם מסכים גדולים ומנצנצים ועמדות סלפי לאינסטוש. במילים אחרות: איפה הבאזז וורדס מפסיקות והערך האמיתי מתחיל?