קטגוריות
דיגיטל השראה מודלים עסקיים עבודה 3.0 רוצים שינוי?

כשהחדשנות נמצאת ממש מתחת לאף

זה לקח שנה ו-10 חודשים משלב המימון הראשוני ועד לסגירת פעילות מוצר הליבה המקורי של חברת Tiny Speck.

 
הצוות היה מוכשר, מקצועי ובעיקר בעל ניסיון, עם אקזיט אחד שנרשם לזכותם, לאחר מכירה בשווי של עשרות מיליוני דולרים.

הצוות עשה את הכל נכון: השקה רועשת של מוצר חדש ומסקרן, אחרי גרסת בטא שבדקו מעגל קרוב של חברים וקולגות, 17 מיליון הדולר שגייסו עזר לגייס כ-45 עובדות ועובדים חדשים שיחד היו אמורים לתת דחיפה לכדור השלג החדש בדרך להצלחה.

"גליץ'", היה משחק רב משתתפים ורב שלבי שהיה זמין דרך דפדפן בלבד. הוא אפשר לשחקנים להסתובב בין עולמות תוכן שונים ולתקשר מול שחקנים אחרים. אבל, מעבר לביקורות הצוננות על המשחק, הבעיה העיקרית היתה מעט מידי משתתפים/שחקנים ראשונים כדי לגרום לעסק להתחיל לעבוד ולהתרומם. וכשאין מספיק משתמשים ראשונים, הכל קורס….

אבל…אחד הכלים שהצוות השתמש בו כדי לתקשר אחד עם השני, היה כלי צ'אט שהם פיתחו , בהתחלה על גבי תשתית ישנה (IRC למי שזוכר/ת), ואחרי זה על גבי תשתית טכנולוגית חדשה. עברו כמה שנים מרגע ההכרזה על הכישלון הרשמי של המוצר המקורי: משחק הרשת גליץ' ועד שהצוות התאפס על עצמו, עשה ר-ארגון, מיתוג מחדש, עדכן את הצוות ולמעשה השיק מוצר חדש לגמרי (2013).

למוצר הזה קוראים סלאק (SLACK). העובדים הבינו שהפתרון לעתיד החברה (המקורית), נמצא ממש מתחת לאף שלהם. באותה התקופה, לא היו אמצעי תקשורת פנים ארגוניים דומים, מה שהקשה על התקשורת והעבודה השוטפת, גם לפני העבודה מהבית.

כדי לקצר את הסיפור, סלאק נולדה והפכה ליוניקורן הודות להתמקדות במאפיין אחד מוצלח שהתפתח למוצר חדשני ומשם לפלטפורמה אולטרה מוצלחת שמשרתת מגוון עצום של חברות ברחבי העולם, התחיל מחברות סטארטאפ וטכנולוגיה קטנות ועד חברות ענק מסורתיות.

2 הסנטים שלי:

1) לא חסרים סיפורים על חברות שהתחילו בכיוון מסוים אבל תוך כדי התהליך נטשו את הרעיון המקורי ועברו לכיוון אחר לגמרי. השינוי רחוק מלהיות קל, אבל- בארגונים מסורתיים מדובר בצעד כמעט בלתי אפשרי. להודות בטעות, להרים "אמברקס" ולהגיד בצורה גלויה שכדאי לקחת את המיזם למקום אחר לגמרי דורש אומץ אדיר, נחישות ואמונה חיובית בתהליך…

2) קל להגיד אבל קשה ליישם: לפעמים רעיון מבריק נמצא ממש מתחת לאף שלנו, והוא כ"כ מובל מאליו שקשה לזהות ולזקק אותו, אבל הוא שם. במיוחד עבור אנשים שעובדים בתחום מסויים תקופה ארוכה, נדמה שהם ראו וחוו כבר הכל. אבל דווקא אנשים עם ניסיון עשיר בתחום מסוים, מחזיקים במשקפיים המשמעותיים ביותר: זוית הראיה של הניסיון והפוקוס העסקי. דווקא להם יש את היכולת לזהות הדמנויות לשינוי ושיפור, במידה ויאפשרו להם את זה……

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *