קטגוריות
Uncategorized אמזון דיגיטל חווית לקוח מודלים עסקיים פינטק קמעונאות

ענקיות הטכנולוגיה כספקיות שירותים פננסיים

אמזון, פייסבוק, גוגל ואפל הן רק חלק מענקיות הטכנולוגיה שלא רק חושבות על, אלא כבר פועלות עמוק כספקי שירותים פיננסיים. עוד לפני הדחיפה האדירה שהקורונה העניקה לשירותי התשלום הדיגיטליים (מה שצד את תשומת ליבן של החברות, ללא ספק), רבות כבר הציעו שלל הצעות ערך פיננסיות, הן ללקוחות הפרטיים והן לעסקיים (ראו שקף מצורף).

הרציונל העסקי מאחורי האסטרטגיה: הן כבר משווקות לאותם הלקוחות שלל שירותים, לרוב מדובר במוצרים שנועדו להעצים את הפעילות האישית והעסקית של הלקוחות (פרסום ממומן, תשתית למסחר מקוון, אחסון ומחשוב ענן ועוד….), אז למה לא להרחיב את הצעת הערך הזו ולהציע גם שירותים פיננסיים, בדגש על מתן אשראי.

מדוע דווקא אשראי?
כי שלא במפתיע, מדובר בתחום מאוד רווחי, בעיקר עבור עסקים קטנים ובינוניים שלרוב תלויים בו כדי להמשיך ולצמוח. רק כדי לסבר את האוזן, שוק האשראי ל-SMB'S (עסקים קטנים ובינוניים) מוערך בארה"ב בכ-3.4 טריליון דולר! אבל, זה לא נגמר שם. חברות הטכנולוגיה הרי ידועות ביכולת שלהן לעשות קסמים מדאטה, ולכן הן גם יודעות למנף לתובנות עסקיות לא רק את הפעילות של העסק עצמו, אלא גם של הלקוחות של אותם עסקים (מי קונה, כמה, מתי, וכמה כסף עובר בצינורות בכל רקע נתון).

לגבי אמזון, רבות נכתב על היותה בנק לכל דבר, מבלי שהיא תקבל (או תרצה, בגלל הרגולציה), רישיון רשמי. במילים אחרות, מסתבר שאפשר להנגיש שלל מוצרים ושירותים פיננסיים במסגרת שיתופי פעולה ומהלכים עסקיים, גם בלי להיות בנק באופן רשמי, ולכן השאלה "האם אמזון תיהפך לבנק?" אינה רלוונטית כלל….


3 המטרות העסקיות שמובילות את האסטרטגיה של אמזון בהקשר הפיננסי:

1. להגדיל את מספר הסוחרים/בעלי חנויות על גבי הפלטפורמה של אמזון, ולאפשר לכל סוחר למכור כמה שיותר מוצרים
2. להגדיל את מספר הקונים באמזון, ולאפשר להם לקנות כמה שיותר
3. כפועל יוצא מ-2 הסעיפים הקודמים: לצמצם למינימום כל סוג של חיכוך שיפגע בחווית הלקוחות (פרטיים ועסקיים) אל מול היעדים הנ"ל

כבר שנים רבות שהחברה מציעה שלל מוצרים פיננסיים, כאמור הן ללקחות הפרטיים והן לעסקיים: כרטיסי אשראי ממותגים, אשראי לעסקים קטנים כדי להקים ולמנף את הפעילות שלהם, בדגש על שימוש בתשתיות הטכנולוגיות של אמזון (הקמת חנויות און ליין, שימוש בשירותי מחשוב הענן של החברה ועוד).

בנוסף, אמזון מציעה שירותי העברות כספים ותשלומים דיגיטליים, ואפילו חשבונות עו"ש!

למי שרוצה לצלול יותר לעומק לעולם הפיננסי של אמזון >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *