קטגוריות
דיגיטל השראה עבודה 3.0

עבודה 3.0: המשרד המחובר


מדהים אותי איך פיסות תוכן וסיפורים ששיתפתי בעבר חוזרים ומתכתבים עם המציאות העדכנית. לפני כ-5 שנים (!) סיפרתי על סרט דוקומנטרי סופר מעניין שנקרא "וורקפלייס" של גארי האוסוויט שמתעד את תהליך התכנון העיצוב והבניה של המשרדים החדשים (בזמנו) בניו-יורק של חברת R/GA, שנחשבת לאחת מחברות החדשנות הטובות ביותר בעולם.

משרדי R/GA בניו-יורק

הרקע: החברה צמחה מאוד עם השנים, וכמו הרבה אחרות היא אכלסה בניין אחד ואחרי זה התרחבה למבנים סמוכים נוספים. למייסד החברה התחיל להפריע שהם מפוזרים פיזית וגם הוא הבין שיש קשר הדוק בין סביבת העבודה לבין מהות החברה – יצירתיות עסקית! בקיצור, לפני כ-5 שנים הוא החליט על פרויקט על- עוברים למשרד חדש אבל לא סתם, אלא חלל עבודה שמשקף בשטח את כל הערכים שהם מנסים ליישם אצל הלקוחות.

איך יוצאים לפרויקט כזה? סקר עובדים שנועד לנתח לעומק דטה של העובדים כדי להבין בדיוק איך הם עובדים, באיזו תצורה של ממשקים, איך המחלקות השונות מתחברות לאחרות בעבודה השוטפת, פיזור מאות חיישנים ברחבי המשרד שמזהים מיקום לפי אפליקציה חדשה שנועדה לשימוש פנימי ולשימוש לקוחות ואז מספקת מידע על פרויקטים, עובדים, חדרי ישיבות ועד תצוגת הקונספט המתקדם למנכ"ל במציאות מדומה בעזרת משקפי אוקולוס ריפט של פייסבוק.

במיוחד כיום, לאור השינוים הדרמטיים במודל העבודה שהפך להיברידי, תפיסה יצירתית ורעננה לגבי סביבת העבודה, התרומה של העיצוב שלה ליצירתיות ולפרודוקטיביות של העובדים, וגם החיבור החכם בין טכנולוגיות דיגיטליות לבין העבודה הפיזית הופכים את הסרט בעיני לרלוונטי מאי פעם.

לסיכום: מעורר השראה, תפנו לכם שעה כדי לצפות, מקווה שתיהנו כמוני!

לצפייה בסרט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *