קטגוריות
דיגיטל מודלים עסקיים מטאוורס עתיד

המטאוורס זה השחור החדש


כנראה שהמטאוורס וה-WEB 3.0 ימלאו את עולמנו בשנים הקרובות, בטח אם התחזיות מכל כיוון אפשרי יתממשו. אתמול התפרסמה כתבה מרתקת בכלכליסט של ויקי אוסלנד על הכניסה של מותגי האופנה לתחום: "…חברות האופנה העולמיות קופצות על טרנד המטאוורס, מוכרות שלל פריטים שלעולם לא נוכל ללבוש ואף רוכשות שטחים להקמת חנויות בעולם הווירטואלי. אבל האם חולצה דיגיטלית תעניק לקונה סיפוק כמו הפיזית?…".

אחת הדוגמאות האחרונות היא כניסה של נייקי לתחום. החברה רכשה את חברת RTFKT הבונה גרסאות NFT של בגדים ונעליים לאוואטרים. "הרכישה הזאת היא צעד נוסף שמאיץ את הטרנספורמציה הדיגיטלית של נייקי ומאפשר לנו לשרת את הספורטאים והיוצרים בהצטלבות שבין ספורט, יצירתיות, גיימינג ותרבות", מסר מנכ"ל נייקי ג'ון דונהיו בהצהרה.

העולם הזה רחוק מלהתממש, אבל זה לא מפריע לחברות האופנה למכור בגדים כאילו הוא אמיתי. כך, למשל, מותג שעוני היוקרה ג’ייקוב אנד קו מכר באפריל האחרון שעון NFT בלא פחות מ־100 אלף דולר. השעון נמכר במכירה פומבית לרוכש אנונימי. גוצ’י מכרה על גבי פלטפורמת הגיימינג Roblox אביזרי אופנה דיגיטליים, בהם תיק אחד במחיר של 350 אלף רובוקס, כ־4,000 דולר. התיק נמכר גם כן במכירה פומבית, והמחיר ההתחלתי שגוצ’י ביקשה עליו היה 6 דולר בלבד.

2 הסנטים שלי:

1) כאמור, הכל עוד מאוד מאוד רחוק מלהתממש. אבל, בדומה לכל טכנולוגיה חדשה יש את השחקנים שבוחרים לשבת על הגדר ולצפות מהצד באחרים ובמתחרים, ורק אז להחליט אם המשחק בכלל מתאים להם. מנגד יש את המאמצים הראשונים שצוללים פנימה, גם אם מדובר בפייד חולף. מה נכון? זה תלוי…היתרון של המאמצים הראשונים הוא, שאם זה תופס, הם כבר בתוך המשחק עם ניסיון בשטח.

2) מבחינתי ולדעתי המטאווס הוא קנבס לבן חלק ובתולי. קשה להעריך בשלב הזה לאן העולם הזה יתפתח, נדמה שהכל אפשרי ויהיה מאוד מעניין לראות לאיזה כיוונים חדשים ומרתקים זה יגיע. מה שכן חשוב בשלב הזה ובכלל, לעקוב, ללמוד, לחקור ולשאול שאלות. אסור למותגים, לדעתי, להגיד לעצמם "אני לא מבין בזה ולא נראה לי שזה בשבילי"…זו הגישה המסוכנת ביותר למי שרוצה להיות רלוונטי ויותר מזה – להוביל במשחק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *