קטגוריות
חווית לקוח מודלים עסקיים צרכנות

איקאה פונה לשוק הגיימרים

תמונות: איקאה

אני חוקר את תחום העולם המחובר כבר הרבה שנים, ואחת לתקופה, כמעט באופן קבוע, עולה איקאה – ענקית הריהוט והעיצוב לבית לכותרות עם עוד מהלך חדשני ומעניין. לרוב מדובר במהלכים שהם יותר ניסוי, אך לא הפעם. איקאה השיקה ליין של עשרות מוצרים שכולם מעוצבים ומיועדים ל- גיימרים. בשניה הראשונה החיבור נראה קצת מוזר. הרי מה הקשר בין חברת ריהוט שוודית שדוגלת בפשטות ומינימליסטיות לבין תעשייה שידועה בטון והסגנון העיצובי שלה, שלא לדבר על ספציפיקציות מאוד טכניות ודורשניות?

אבל, וזה אבל גדול, ממש לא מדובר בניסוי שנעשה "על הדרך". איקאה הבינה שתעשיית הגיימינג מכילה קהל יעד שמונה כ-2.5 מיליארד צרכנים ברחבי העולם, המזינה תעשייה שמגלגלת כ-160 מיליארד דולר בשנה. רק כדי לסבר את האוזן, מדובר בתעשייה גדולה יותר מזו של הקולנוע! אז לאחר שהיא החליטה לספק מענה לצורך ההולך וגדל הזה, איקאה פתחה במחקר צרכנים מעמיק שלקח יותר משנתיים, במהלכם היא בחנה וחקרה לעומק את היצע מוצרי הריהוט הקיימים עבור קהילת הגיימרים ומה היא יכולה להציע שיהיה חידוש, וכמובן – מחקר של קהל היעד מבחינת מה הצרכים האמיתיים שלהם.

התוצאה: ליין של עשרות מוצרים חדשים פרי עיצובה: החל משולחנות, סדרת כיסאות משחק, פתרונות אחסון ואפילו מכשירים שיאפשרו הצגה מגניבה יותר של כל הגאדג'טים הקשורים למשחקים (אחת התובנות שאיקאה הגיעה אליהן היא: לגיימרים יש המון המון ציוד, ומעט פתרונות חכמים ומעוצבים כדי לאחסן אבל גם להציג לראווה…..).

למקור >

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *