לא מזמן שיתפתי שאמזון עומדת לפתוח סניף פיזי ראשון של חנות אופנה, היום אנחנו יודעים שהפעילות תיקרא "אמזון סטייל". אני מודה שסטייל זו לא הקונוטציה הראשונה שעולה לי בראש כשאני חושב על אמזון, אבל מילא….
כידוע, אמזון נכנסת לתחומי פעילות חדשים עבורה רק כשהיא מאמינה שהיא יכולה להציע חוויה אחרת מהקיים, ולאחר שסגרה פעילויות ריטייל פיזיות אחרות, כעת הפוקוס הוא כאמור על מוצרי אופנה, הן של שלל מותגים יותר או פחות אבל גם של המותג הפרטי שלה.
במסגרת האספירציה להציע ללקוחות חווית צרכנות שונה, היא עומדת להשיק כלי חדש באפליקציה שלה, שיאפשר ללקוחות לבחור מתוך קטלוג עצום של נעליים זוג ספציפי, ואותו "למדוד" וירטואלית בעזרת הסמארטפון, באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה (AR), כמו גם להחליף צבעים של אותו הדגם. הכלי החדש יאפשר ללקוחות להתחיל את מסע הקניות עוד מהבית, להזמין און ליין או להגיע לאחד מהסניפים העתידיים של זרוע האופנה.
חשוב לציין שאמזון אינה הראשונה שמשלבת טכנולוגיות של AR במסגרת שופינג און ליין:
פינטרסט שילה יכולות כזו באפליקציה שלה כדי לאפשר למשתמשים לבחור מוצרי עיצוב לבית, סנאפ הזמינה מותגים להעלות לפלטפורמה מוצרים למכירה שיוצגו בעזרת AR וגם נייקי היתה שם. מה שחשוב להתעכב זו העובדה שיותר ויותר מותגים וקמעונאים מחפשים דרכים להעשיר ולשדרג את חווית הקניה של הלקוחות שלהם מחוץ ובתוך רצפת המכירה הפיזית. מציאות רבודה יכולה להציע ללקוחות מידע ופרסונליזציה שאתר או אפליקציה פשוט לא יכולים.
למקור