"אם תכילו את זה, הילדים שלכם יהיו הבאים בתור…." (manic street preachers)
מותגים כיום לא יכולים להיות אדישים למה שקורה סביבנו, וצרכנים מעדיפים מותגים שנוקטים עמדה, מביאים דעה וגם *פועלים* על בסיס הערכים שחשובים להם. פטגוניה, חברת ציוד הספורט והשטח האמריקאית שהוקמה ידי איבון שווינארד ב-1973 היא אחת כזו. עבור פטגוניה לא מדובר בטרנד או מהלך שיווקי חד פעמי, מדובר בחזון, אידאולוגיה מותגית שמלווה אותה מהיום הראשון שלה. מייסד החברה מאמין באיכות, בשמירה על הסביבה, בקיימות, במוצרים שמחזיקים מעמד שנים על גבי שנים.
החברה אשכרה הפיקה סרט בן 45 דקות (חובת צפייה), שהמסר העיקרי שלו הוא: תקנו פחות שיט, כי זה חונק את המקום היחידי שיש לנו לחיות בו. הסרט בוחן איך בני האדם עברו ממצב של צריכה לצורך הישרדות וקיום, אל עבר תרבות השפע, דרך דפוסי צריכה מודרניים, תהליכי ייצור שמבוססים על מפעלי יזע במדינות עולם שלישי במה ש"זכה" לשם "אופנה מהירה" (Fast Fashion), שממש כמו מזון מהיר, יודע לספק צורך נקודתי וספציפי אבל רחוק מלתת ערך מתמשך.
בלי ציניות, אני מנסה לחשוב על איזה מותגים אני מכיר שהיו נוקטים בצעד דומה, לא ברמת ההשקעה הכספית אלא מבחינת צעד (שהוא קודם כל שיווקי, בואו…), אבל גם מדבר על ערכים, על תיעדופים, ועל איכות. בזמן שמותגים ומפרסמים דוחפים מוצרים ושירותים שאנחנו לא צריכים, מי יחידי הסגולה שיכולים לקום ולהגיד: אנחנו זה לא הם, פה זו איכות, ערכים – תבדקו אותנו.
צירפתי את הסרט המלא: