קטגוריות
דיגיטל מודלים עסקיים עתיד

מנועי החיפוש החדשים

נדמה שרשימת החברות שמנסות לפתח אלטרנטיבה טובה יותר למנוע החיפוש של גוגל הולכת ומתארכת.

אל מנועים מתחרים כמו: duckduckgo, neeva, brave מצטרפת שחקנית חדשה ומאוד מעניינת: you.com.

you.com

החברה נוסדה ע"י בכיר בסיילספורס לשעבר, וכבר גייסה כ-20 מיליון דולר ממשקיעים במטרה להציג זווית אחרת פרסונלית יותר לאתגר החיפוש, שלא ממש השתנה מבחינת חווית הלקוח ב-20 השנים האחרונות.

לגישתם, הבעיה עם גוגל הוא העומס וחוסר הפרסונליזציה. אם תחשבו על זה, הצורך האמיתי מאחורי פעולת חיפוש משתנה בהתאם למטרת החיפוש. לדוגמה: אם אני מחפש המלצה על מסעדה קרובה, אז אולי יעניינו אותי תוצאות חיפוש שמגיעות מאתרי דירוג מסעדות וביקורות גולשים, כמו גם המיקום הפיזי. 

אבל מצד שני אם אני מתכנת ואני מחפש פתרון קוד כלשהו, תוצאות החיפוש שיעניקו לי ערך יהיו שונות לחלוטין. לכן you.com מציגה תוצאות חיפוש בגישה אחרת: ניתן להעלות או להוריד תוצאות חיפוש מבחינת הבולטות, כך שהמנוע ילמד אותי ואת הצרכים שלי בחיפושים אחרים. אני יכול להגדיר שאני מעוניין במקרים מסוימים בתוצאות חיפוש שמגיעות רק מאפליקציות או אתרי חדשות ובחיפושים אחרים ממקורות שונים לגמרי. בשלב הראשוני לא יהיו פרסומות בתוצאות, כרגע החברה מתמקדת בעידוד גולשים להשתמש במנוע, אבל בהמשך בהחלט תבינה תכנית מוניטיזציה. 

ממליץ להיכנס ולהתנסות ב- you.com כדי לחוות נגיעות רעננות ושונות ממה שאנחנו מכירים כיום…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *