
איקאה מהווה דוגמא ומופת לחברה אולטרה חדשנית. אינספור פעמים הצגתי אותה כדוגמא לחברה שלא רק מדברת אלא גם עושה. רהיטים במחירים נגישים? אולי זה מה שאנחנו פוגשים בסניפים, אבל האם שמעתם על Space10? גם על זה אני מדבר בהרצאות שלי. מדובר במעבדת חדשנות שיזמה, הקימה ומשקיעה בה -איקאה. זה מקום שמאגד מעצבים, מפתחות, סטוריטלרז, אנשי ונשות שיווק ומוצר, כל מה שצריך כדי להתנסות בטכנולוגיות חדשות במטרה למתוח עד הקצה את הערכים של איקאה, והם מותחים לגמרי. הפעם, עם טכנולוגיות AI.

כולנו שמענו וראינו דוגמאות למה AI יכול לעשות: לייצר תמונות, לכתוב מיילים, לתרגם תמונות לטקסט ועוד. אז באים החבר'ה של Space10 ואמרו: ״רגע, בואו נבדוק כיצד הטכנולוגיה יכולה להשתלב ולסייע בעיצוב המוצרים של המחר! מה הם עשו? סרקו אלפי תמונות של מוצרים הלקוחים מקטלוגים ישנים של החברה, כך שהם הזינו את המודלים בעוד ועוד דאטה (תמונות דיגיטליות=ניתנות לעיבוד מבוסס דאטה ועל בסיס זה, להפיק תובנות). התוצאות? לא פחות ממדהימות.

אבל! זה ממש לא נגמר שם! שלא במפתיע, הצוות של Space הפיק סרטון קצר שמסביר את ההזדמנות של הטכנולוגיה וכיצד איקאה עצמה השתלבה בניסוי. סרטון ההסבר הזה הוא לטעמי הטוב ביותר שיצא לי לראות, לפחות עד לרגע זה. סטורטלינג מושלם שמוכיח שאפשר לקחת נושא מורכב יחסית, ולהנגיש אותו בצורה יצירתית ומעוררת השראה. מושלם!