כבר שנים רבות שאמזון היא הרבה יותר מ״רק״ ענקית קמעונאות. היא ידועה כחברה שיודעת לייצר ורטיקלים עסקיים אולטרה מניבים קודם כל עבור עצמה, ובהמשך כעסקים עצמאיים לכל דבר. פרסום ומכירת מדיה היא אחת מהן. רק כדי לסבר את האוזן:
ההכנסות של אמזון מפרסום ב-2021 היו גבוהות מסך ההכנסות הפרסום ש כל תעשיית העיתונות העולמית! כיום היא מגלגלת כמעט 32 מיליארד דולר הכנסות ממכירת פרסום, והצפי הוא לכ-40 מיליארד דולר עד סוף 2023.
אמזון לא נוהגת לפרסם את הנתונים המדויקים, בדוחות הכספיים מופיע סעיף ״אחר״, שמציג צמיחה של יותר מ-87% משנה לשנה….מרשים לא?
אז יש שיגידו: ״חכמה גדולה, תשוו את אמזון לשחקניות שדומות לה….״. אין בעיה, קבלו:
1. אמזון עקפה את: פייסבוק, יו-טיוב, אינסטגרם וסנאפ, לפניה נמצאת רק גוגל (69.4 מיליארד דולר), והשאירה הרבה מאחור את לינקדאין (אנשים אשכרה מפרסמים שם!?) וטוויטר
2. 75% מהצרכנית בארה״ב אומרים שאמזון הוא ה-יעד עבורם כשהם מחפשים מידע אודות מוצר, יותר מגוגל!
3. 75% מהמשווקים והעסקים שמוכרים דרך אמזון משתמשים בסוג כלשהו של פתרון ppc כדי להגדיל חשיפה ולהניע למכירות.
מה יש לאמזון שאין לאחרות?
אני מציע להציץ באתר של אמזון בו החברה פורסת את האקוסיסטם הפרסומי שהיא מציעה. לא בכדי מדובר באמפרייה, שכן אמזון עושה גם בעולם הפרסום קסמים משילוב נכסים ויכולות בבעלותה:
דאטה, ומדובר בהרים של דאטה, כזו שמגיעה מהאתר, מאפליקציה, מרשת הולד פודס בבעלותה, משירותי הסטרימינג, המשחקים, המשלוחים, השימושים והחיפושים באלקסה, שירות המוסיקה שלה ולא פחות חשוב – ממאות המיליונים שמנויים לאמזון פריים.
אם נחזור לנתון למעלה שבו 75% מהאמריקאים מחפשים מוצרים באמזון לפני קניה, קל להבין מדוע אמזון מצליחה למכור פרסום דרכה. אבל דאטה זה לא מספיק, אמזון בנתה רשת של מוצרי פרסום ממוקדים על גבי הנכסים שלה, מה שיוצר שילוב כמעט אולטימטיבי עבור מפרסמים שמחפשים לתרגם את תקציב השיווק והפרסום להכי אפקטיבי שיש.