השקת האייפון סביב שנת 2007 פחות או יותר, סימנה את הסוף של העידן האנלוגי. כמובן שמדובר בתהליך שלקח ובמובן מסוים עדיין לוקח זמן, אבל המהפכה כבר קברה תעשיות וחברות רבות (קודאק כשם הקוד הפופולרי). השקת האייפון (וזה לא משנה באיזה מכשיר אתם משתמשים כיום), מהווה אבן דרך בעולם העסקי וכמובן הצרכני, ויותר מזה – סמל […]
אני מאזין כרגע לספר מעולה שנקרא "Hooked" של בחור בשם ניר אייל (ישראלי לשעבר שחי ועובד בארה"ב). ניר הואמומחה ומרצה לעיצוב התנהגויות אנושיות במיקוד של ממשקים דיגיטליים בבית הספר לעיצוב בסטנפורד. הוא צבר הרים של ניסיון בעולם הפרסום, הגיימינג ובליווי ישיר של חברות טכנולוגיה שכולנו התמכרנו אליהן, עם התמחות ספציפית בפיצוח התנהגות צרכנית מול ממשקים דיגיטליים. […]
מצאתי פוסט מרתק בבלוג הרשמי של ה-GDS, ה-"ישראל דיגיטלית" של בריטניה, שמשרטט את תכניות העבודה שלהם ל-3 השנים הקרובות. ראשית, הדהימה אותי השקיפות בעצם הפרסום של התכנית. לא מובן מאליו. שנית, אחרי קריאה מדוקדקת של המסמך הבנתי מתוך הפרספקטיבה המקצועית שלי לגבי הערך של התכנית ברמת המיקוד האסטרטגי, הפירוק שלו לתתי משימות והשוס שמופיע בסופו: הם התייחסו גם […]
כמו רבות ורבים מכן/ם שחיפשו אטרקציות ובילויים עם הילדים במהלך הקיץ, שמחתי לקבל המלצה על מוזיאון "אנו" מוזיאון העם היהודי החדש בתל-אביב (צמוד לאוניברסיטה). לאחר כעשור של תכנון ובניה נפתח המוזיאון מחדש, והוא נחשב למוזיאון היהודי הגדול בעולם! אני חייב לשים את זה על השולחן: כשמספרים לילד הממוצע שעומדים לבקר במוזיאון ועוד כזה שמתמקד בעולם היהודי, איך […]
בואו נדבר לרגע על מעבדות חדשנות. אפילו המושג הזה גורם לי לנוע באי נוחות בכיסא, כי בואו נודה על האמת, הוא נשמע כמו עוד באזז וורד שחוק… היתה תקופה שהמון חברות התנסו עם המושג הזה, ייצרו סביבות חדשנות אצם בארגון, אבל לרוב זה הסתכם בחדר שעוצב אחרת ו"צעיר" יותר, צויד בשלל הטכנולוגיות החמות של הרגע […]
אישי אנושי דיגיטלי
התרגשתי מאוד להשתתף כמרצה בכנס השנתי בנושא שירות וחווית לקוח, של המי"ל. כבכל שנה, ובאופן חגיגי בתקופת הקורונה, האירוע התקיים במרכז הכנסים Lago בראשון לציון, ובו השתתפו קרוב ל-1,000 נשות ואנשי מקצוע שעוסקים במובן הרחב באתגר עיצוב ויישום חווית הלקוח. אנשי שירות לקוחות, חווית לקוח, סמנכ"לי/ות שיווק ועוד ועוד, מתכנסים אחת לשנה כדי לקבל השראה […]
חבר הברודקאסט שלי בוואטסאפ שלח לי השבוע כתבה נרחבת שעוסקת בנושא מאוד מעניין – Reverse logistics. כולנו יודעים וגם צורכים קמעונאות און ליין, שכוללת את המשלוח עד הבית. השירות, הסטנדרט וכמובן הניהול הלוגיסטי המורכב מאחורי הקלעים הולכים ומשתכללים כל הזמן, בעקבות הצורך הצרכני שרק הולך מתגבר. אבל, מה קורה כשהלקוח רוצה להחזיר את המוצר שהוזמן און ליין? חבר הברודקאסט […]
היתה לי שיחה מרתקת ביום שישי האחרון, עם מישהו שהוא מה שנקרא "בכיר בשוק", מינכ"ל כמה חברות והיה דירקטור בשלל חברות ציבוריות אחרות. העשיה המקצועית שלו העניקה לו יכולת להסתכל על מצב נתון ולבחון את הסיטואציה בעיניים ביקורתיות של רוצה לשפר ולקדם את המצב. בשיחה איתו דיברנו על חדשנות בעולם הפיננסים, על הפוטנציאל של המטבעות […]
צפיתי הערב (חמישי…כמה גיק אני…) בשידור החי של פייסבוק/מארק צוקרברג, בו הוא שרטט את העתיד של תאגיד פייסבוק וגם את העתיד של האינטרנט. במילה אחת, מדובר ביצירה של המטריקס. מבחינת צוקרברג, מדובר בלא פחות מה-פרק הבא של החברה שהוא מוביל. תתחילו לשנן את המושג: Metaverse. נדובר בנטרול המימד הפיזי. מדובר בעולם וירטואלי של ממש. צוקרברג […]
מדובר כנראה בסוד השמור ביותר בעמק הסיליקון, כמה שמועות מתרוצצות סביבה, ידיעות על גיוס עובדים מיוחדים מחברות מתחרות, ספקולציות לגבי איך היא תיראה…המכונית של אפל: תהפוך למציאות או רק חלום של חובבי המותג ואתרי טכנולוגיה? החברה הזו, בנתה אתר שמציג בתלת מימד הדמיה של הרכב, תוך התבססות על מספר פטנטים רשמיים שאפל רשמה, כנראה, על […]