לשלם עם הארנק הדיגיטלי בטלפון?! זה כל כך 2022…..אמזון מרחיבה את שירות Amazon One, שמאפשר לשלם ברשת הול פודס (בבעלותה) באמצעות סריקת כף היד. בקרוב יוכלו לקוחות הרשת לשלם ביותר מ-65 סניפים של הול פודס ברחבי קליפורניה ללא ארנק, ללא הצמדת כרטיס ואפילו מבלי להוציא את הטלפון מהכיס. כל מי שיצמיד מראש סריקת כף יד […]
התייחסתי פה לא פעם בעבר לגבי הפער שבין צריכת התוכן הדיגיטלי, בעיקר ברשתות החברתיות (אבל לא רק) של צעירים וילדים כיום, לבין סוג הכלים שאותם ילדים מצוידים בהם כדי להתמודד עם נורמות ברשת. האיומים ברורים, לא חושב שצריך להרחיב. עד שמערכות החינוך יבינו שזה ממש לא Nice to have אלא שעורים קריטיים לחיים, חלק מחברות […]
מצאתי מאמר מאוד מעניין, שעוסק בפסיכולוגיה מאחורי תכנון ועיצוב האריזות של מוצרי אפל, והאופן שאותה אסטרטגיה מוצרית משפיעה על חווית הלקוח. אנשים כן שופטים לפי האריזהכל מי שרכש אי פעם מוצר של אפל, מכיר היטב את ההרגשה שנוצרת סביב פתיחת האריזה. לקוחות קבועים של אפל נוטים, לרוב, לשמור את האריזות למרות שאין שום סיבה לעשות […]
פשפשתי בגלריית התמונות שלי ומצאתי את שתי התמונות המצורפות. שתי תקופות שונות לחלוטין, שתיהן מתארות חווית נסיעה מהעבר (זו עם הכורסאות הכחולות היא הפנים של רכבת האוריינט אקספרס, 1883). גרם לי לחשוב, שככל שהזמן עובר, שירותים הופכים לנגישים לקהל גדול יותר מצד אחד, אך גם הייחודיות הולכת ונעלמת מצד שני. מה שפעם היה נחשב כסטנדרט […]
אף אחד לא אוהב את ה-Snooz
חלק מהטכנולוגיות שמשתלבות בחיינו, נועדו לעזור לנו, גם אם לפעמים אנחנו פחות רוצים אותה. השעון המעורר בנייד, ופעולת ה״סנוז״ שבאה כתוספת, על בסיס הבנה עמוקה של האופי האנושי שמה לעשות? פחות קל לו להתעורר בבוקר. בשנות ה-30 של המאה ה-20, בזמן ששעונים מעוררים לא היו קיימים או שהיו מאוד יקרים, ותרנגול שיכריז בקול את בוא […]
קשה להתחמק מהרכישה האחרונה של אמזון, ששילמה 1.7 מיליארד דולר במזומן תמורת חברתiRobot, יצרנית ה-״רומבה״, יצרנית שואב האבק הבייתי שהוא גם סוג של רובוט שיודע לטייל ברחבי הבית ולשאוב אבק באופן עצמאי. אפשר להגיד הרבה דברים על אמזון, אבל לעזור ללקוחות לנקות את הבית לא נחשבת לאחת ממטרותיה. אז מה המניע מאחורי הרכישה? אחת התכונות שיש […]
הסיבוב של אינסטגרם
השבועיים האחרונים לוו בשיחה ערה סביב אינסטגרם והמקום שאליו היא רוצה לקחת את עצמה כאחת מ-2 הרשתות החברתיות החזקות בעולם. בפינה האחת, הנהלת אינסטגרם ובראשה אדם מוסרי שבחכמה רבה לטעמי האישי דואג לשתף ישירות ובשקיפות גובהה את העוקבים שלו על הפיצ'רים החדשים של הפלטפורמה ולאן היא צועדת (יותר וידאו, יותר תוכן של אנשים שאינם בהכרח […]
לאן נעלמה MTV?
השבוע, בשנת 1981, הושק ערוץ המוסיקה MTV בארה״ב. אני זוכר שכילד בשנות ה-90, הערוץ הזה היה פתוח כמעט 24/7 אצלי בבית, דרכו גיליתי מוסיקה חדשה, אמנים חדשים, ואפילו הניצנים של תכניות הריאליטי הראשונות. שילוב של קליפים, תכניות, חדשות, ראיונות, זה היה ה-אמצעי לגילוי כל מה שהוא למעשה חדש ו״טרנד״. הייתי צריך לחכות בסבלנות שישדרו את […]
חברת האם של טיקטוק, ByteDance, הגישה כבר לפני מספר חודשים בקשה לרשום בזכויות את המונח: ״טיק טוק מיוזיק״. האם היא מכוונת להשיק שירות מוסיקה שיתחרה עם אפל מיוזיק וספוטיפיי? כבר כיום, טיקטוק נחשבת למקור גילוי משמעותי של מוסיקה חדשה (וישנה, יש לציין) עבור מאות מיליוני משתמשים, בעיקר צעירים ברחבי העולם. האפליקציה שהתחילה במקור כפלטפורמה להקלטה ושיתוף של […]
מטא, חברת האם של פייסבוק פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים שלה לרבעון ה-2, ולראשונה בהיסטוריה שלה הרווחים קטנו, בהשוואה לרבעון השני בשנה שעברה (ב-1%, ל-28.8 מיליארד דולר). יחד עם זאת, צריך לשים את הדברים בפרופורציות כי בכל קנה מידה מדובר בהצלחה עסקית מטורפת…בחרתי את הכותרת הספציפית לא כביקורת אלא דווקא כדי לתאר מציאות בשטח: הזמנים משתנים […]