
שלוש יוזמות נפרדות שנתקלתי בהן ביומיים האחרונים, מנסות לפתור את אתגר המייל האחרון – הגעת המשלוח ישירות לפתח הדלת שלנו. המכנה המשותף: רובוטיקה ואוטומציה.
- המשאית העליונה היא של חברת robomart, משאית-אוטונומית שלמעשה מורכבת מלוקרים אישיים הניתנים לפתיחה על בסיס קוד אישי של הלקוח המזמין. ה-robomart מגיעה עצמאית לבית הלקוח, והלוקר נפתח בהקלדת הקוד.

- ריבר (rivr) הוא הרובוט דמוי הכלב, שהודות למאפיינים שלו יודע לטפס במדרגות, מדרכות, להיכנס ולצאת ממעלויות ולמעשה – להגיע לכל מקום אליו הוא נדרש. החברה יצרה שת״פ עם חברה נוספת שגם היא כוללת משאיות שפורקות צי של רובוטים-כלבים כאלו כדי להגיע לאזור בעיר והרובוטים מגיעים כל אחד ליעדו.

- הדוגמה השלישית היא ״Zipline״ של לא אחרת מ-Chipotle, רשת המזון המהיר האולטרה פופולרית בארה״ב. Chipotle נשענת על מה שדומינוס אמזון וואלמרט כבר עושות – שימוש בצי של Drones שיודעים להגיע עם המשלוח ישירות לפתח הדלת.
לכל אחת מהדוגמאות/הגישות יש מגוון של אתגרים וחסמים (רגולציה, מתחמי נחיתה, ביטוח ואחריות…) אבל מה שמלהיב אותי: העובדה שעדיין יש כל כך הרבה חברות שמשקיעות בניסיון פיצוח של האתגר – שעדיין קיים!
אני מאמין שיש עוד דרך לעשות כדי להגיע לפתרון איכותי, יעיל, בטוח ובעיקר סקיילבילי, שללא ספק יגיע. עולם הרובוטיקה מתפתח בקצב מדהים, על יכולות AI אין צורך להרחיב והכיסים – עמוקים מתמיד.